تقاضا برای اصلاح قانون اخذ مالیات برارزش افزوده محصولات صادراتی پتروشیمی

تقاضا برای اصلاح قانون اخذ مالیات برارزش افزوده محصولات صادراتی پتروشیمی
(سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۵۵

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: قانون اخذ مالیات ارزش افزوده از محصولات صادراتی باید اصلاح شود تا محصولات صادراتی با قیمت کمتری صادر شده و مزیت رقابتی خود را حفظ کنند.

حمیدرضا صالحی در گفتگو با خبرنگار نیپنا درخصوص قوانینی که به منظور توسعه صنعت پتروشیمی در کشور نیازمند اصلاح و بازنگری هستند، اظهار کرد: قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده با توجه به رشد صادرات محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی از محصولات صادراتی باید اصلاح شود تا بتواند محصولات صادراتی با قیمت کمتری صادر شده و مزیت رقابتی خود را حفظ کند و اخذ 10 درصد مالیات از این محصولات صادرات آن را با قدرت رقابتی کمتری همراه می کند .
وی افزود: تثبیت نرخ خوراک وامنیت سرمایه گذاری از موضوعاتی است که می تواند سرمایه مناسبی را به پروژه های بزرگی که در صنعت پتروشیمی کشور تعریف شده است هدایت کرده و میلیاردها دلار امکان سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشور را موجب شود و می تواند زمینه جذب سرمایه های خارجی باشد .
صالحی عنوان کرد: سرمایه گذاران علاقه مند هستند به خاطر مزیت خوراک در ایران سرمایه گذاری کنند اما امنیت سرمایه گذاری نیز بسیار حائز اهمیت است و در منطقه خلیج فارس ایران باید بتواند گاز ارزانتری را در اختیار واحدهای تولیدی در مقایسه با رقبا اختصاص دهد و به نوعی سرمایه گذاری برای ایجاد شغل و بالاتر رفتن رفاه اقتصادی مردم باشد .
محصولات پتروشیمی کشور مگا پروژه ای است که هم می تواند در تامین نیازهای داخلی موثر باشد و هم در بازار صادراتی توان رقابتی ایران را در بازارهای صادراتی افزایش دهد و ما امروزشاهد هستیم که میلیارد ها دلار از رقم صادرات کشور به محصولات وابسته به صنعت پتروشیمی مربوط است .
صالحی بیان کرد: بزرگترین موانع توسعه ای پتروشیمی در کشور بحث خوراک است که باید با مزیت به این واحدها ارایه شود و مزیت ناشی از آن نه تنها برای واحدهای پتروشیمی که برای کل اقتصاد ایران باشد ودر شرایطی که ایران بزرگترین میادین گازی دنیا را در اختیار دارداین گاز باید به نحوی در اختیار واحدهای پتروشیمی قرار گیرد که برای انها ارزش افزوده ایجاد کند .
وی اظهار کرد: به این دلیل که کالاهای صادراتی در دنیا از ارزش افزوده معاف هستند در کشور ما نیز این کالاها باید معاف از مالیات بر ارزش افزوده باشند و قوانین باید به گونه ای باشد که صادرکننده مالیات را از ابتدا به سازمان امور مالیاتی ارایه ندهد نه اینکه کالای خود را صادر کرده و 10 درصد را به سازمان ارایه داده و پس از آن این مبلغ را دریافت کند .

تعداد بازدید : ۲,۱۶۹