امضای قرارداد به روز رسانی سیستم های کنترل پتروشیمی تبریز با یک شرکت ایتالیایی

امضای قرارداد به روز رسانی سیستم های کنترل پتروشیمی تبریز با یک شرکت ایتالیایی
(یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶) ۱۳:۲۲

قرارداد به روز رسانی سیستم های کنترل واحد الفین و پلی استایرن انبساطی پتروشیمی تبریز با شرکت هانیول ایتالیا به امضاء رسید.

به گزارش نیپنا،  درفشی مدیر عامل پتروشیمی تبریز درباره این قرارداد اظهارکرد: بعد از بررسی های  فنی لازم ، از پیشنهادهای مختلف ، پیشنهاد این شرکت ایتالیایی مورد تائید کارشناسان فنی قرار گرفت.
وی افزود: به روز رسانی سیستم کنترل الفین و پلی استایرن انبساطی شامل تغییر کلی سیستم DCS  وESD   در قسمت های کنترل وکابینت های مربوطه از جمله اهداف اجرای این پروژه  است که با اجرای آن تمامی کنسول های اپراتوری قدیمی جمع آوری وسیستم های اپراتور جدید جایگزین آنها خواهد شد.

دستیابی به دانش فنی سیستم شستشوی همزمان شیمیایی و فیزیکی غشاهای اسمز معکوس در پتروشیمی تبریز

پژوهشگران پتروشیمی تبریز به دانش فنی طراحی، ساخت و راه اندازی سیستم شستشوی هم زمان شیمیایی و فیزیکی غشاهای اسمز معکوس در این مجتمع دست یافتند.
با اجرای این پروژه ، دستگاه میکروحباب ساز در واحد اسمز معکوس این مجتمع نصب  و مورد استفاده صنعتی قرار گرفت که علاوه بر کاهش هزینه های تامین ممبران ، در شستشوی غشاهای اسمز معکوس ، پایه گذاری روش جدید محسوب می شود.      
در این پروژه با طراحی و ساخت دستگاه میکروحباب ساز، اولین بار برای شستشو و پاکسازی ممبرنهای اسمز معکوس از میکروحباب استفاده شده است که در نتیجه آن ضمن کاهش مصرف مواد شیمیایی و اثرات زیست محیطی ، موجب افزایش راندمان شستشو و برگشت پذیری کارکرد ممبرنها،  کاهش دفعات شستشو و کاهش مصرف آب اسمز، افزایش عمر ممبرنها و در نتیجه کاهش چشمگیر هزینه های شستشو دربر دارد .

تعداد بازدید : ۲,۶۵۳