ایران قطب توسعه صنعت پتروشیمی خاورمیانه

ایران قطب توسعه صنعت پتروشیمی خاورمیانه
(شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶) ۱۳:۳۸

صنعت پتروشیمی ایران به دلیل وجود مزیت خوراک و نیز زیر ساخت های مطلوب در صورت جذب سرمایه گذاری های جدید به قطب پتروشیمی منطقه تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، محمد حسن پیوندی مدیر عامل هلدینگ تاپیکو امروز شنبه (4آذر ماه) درنخستین کنفرانس تخصصی نیتروژن و گاز سنتز ایران ۲۰۱۷ در مورد جایگاه صنعت پتروشیمی ایران اظهارکرد: صنعت پتروشیمی ایران طی سال های اخیر در منطقه خاورمیانه با چالش‌های مختلفی مانند کمبود امنیت و تحریم‌های بین‌المللی و افزایش تولید و عرضه گاز شیل آمریکا شمالی و کاهش قیمت های انرژی مواجه بوده با این حال ایران در تولید متانول موفق بوده و تا ۵ سال آینده متانول صادراتی ایران به ۱۵میلیون تن خواهد رسید و از طرفی واحد‌های تولید پروپیلن از متانول نیز در حال اجرا است .
وی افزود:  ایران موقعیت مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران در صنعت تبدیل گاز و تولید متانول و تکمیل زنجیره ارزش دارد. همچنین قیمت خوراک گازی از نکات مثبت توسعه اولیه صنعت پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در این صنعت است و در آینده صنعت پتروشیمی ایران، تولید متانول و اوره و آمونیاک افزایش خواهد یافت و منجر به صادرات این محصولات استراتژیک خواهد بود.ما با هدف ایجاد اشتغال و توسعه صنعت تلاش داریم تا به تکنولوژی های صنایع پایین دست پتروشیمی دست یافته و سبد محصولات پتروشیمی مبتنی بر گاز طبیعی را تکمیل کنیم که این امر موجب تولید محصولات میانی نیز خواهد بود.
پیوندی در مورد عرضه و صادرات یکپارچه متانول گفت:  با توجه به خصوصی سازی و نبود شرکت بازرگانی پتروشیمی هلدینگ های تولید کننده متانول قصد دارند در قالب یک مجموعه مشترک متانول تولیدی خود را باقیمت واحد به بازارهای جهانی عرضه کنند.

تعداد بازدید : ۲,۵۵۳