حمایت مجلس از بهبود و توسعه صادرات محصولات پتروشیمی

حمایت مجلس از بهبود و توسعه صادرات محصولات پتروشیمی
(چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶) ۱۲:۰۳

تلاش برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به عنوان یک راهبرد ملی مورد حمایت کامل مجلس است

حسن بهرام نیاعضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: کشور نیازمند بهبود و توسعه صادرات در تمامی بخش های صنعتی کشور به ویژه صنعت پتروشیمی است و به همین منظور قوانین کشور باید تسهیل دهنده صادرات شوند.
وی با تاکید برافزایش سهم صادراتی در بازارهای هدف عنوان کرد: یکی از ابزارهایی که توان رقابتی محصولات صادراتی را در بازارهای رقابتی امروز افزایش می دهد کاهش تعرفه های ترجیحی است و به ویژه در بخش فرآورد های صنعت پتروشیمی که رقبای بزرگی هم در منطقه وجود دارند کاهش تعرفه های ترجیحی ضرورتی انکارناپذیر است .
بهرام نیا با اشاره به تشکیل کمیته شناسایی مشکلات صنعت پتروشیمی ، خاطرنشان کرد:یکی از وظایف ذاتی کمیسیون انرژی رسیدگی به مشکلات و بررسی فضای کسب و کار ها در بخش نفت ،گاز و پتروشیمی است و به این منظور جلساتی در کمیسیون بررسی شده است .
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اهمیت نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی گفت :نرخ خوراک واحدها باید منطقی باشد تا در کنار پارامترهایی مانند کاهش تعرفه ها به رونق وتوسعه صنعت پتروشیمی منجر شود.
وی افزود: خوراک لازم باید با توسعه بخش بالا دستی به میزان مورد نیاز و قیمت منطقی در اختیار واحدهای صنعت پتروشیمی قرار گیرد که این قیمت منطقی می تواند براساس جانمایی که برای این واحدها صورت گرفته انجام شود به طور مثال برای واحدهایی که هزینه های حمل دارند با نرخ مناسب تری باشند.

تعداد بازدید : ۱,۸۴۸