پیش بینی افزایش تقاضای نفت خام از سوی پتروشیمی ها

پیش بینی افزایش تقاضای نفت خام از سوی پتروشیمی ها
(سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶) ۱۱:۱۵

بازار جهانی پتروشیمی تا سال 2040 میلادی به نفت خام وابسته خواهد بود و پیش بینی می شود میزان تقاضا با افزایش 40 درصدی به 16 میلیون تن در روز برسد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، تائه-یون کیم، تحلیلگر بازار پتروشیمی در آژانس بین المللی انرژی (IEA)، می گوید: بازار جهانی پتروشیمی ظرف دو دهه آینده همچنان به نفت خام وابسته خواهد بود و پیش بینی ها نشان می دهد که میزان تقاضا با افزایش 40 درصدی تا سال 2040 میلادی به 16 میلیون تن در روز برسد. این در حالیست که انتظار می رود؛ مازاد ظرفیت موجود در بازار پلیمرها در کوتاه مدت صنعت پتروشیمی را متاثر سازد.
کیم افزود: با وجود تقاضای چشمگیر آسیا برای انواع کالا همزمان با گسترش بی وقفه شهرنشینی در کشورهای منطقه، بازار آسیا در میان مدت تنها قادر به جذب ظرفیت های تازه افزوده شده در ایالات متحده و منطقه خاورمیانه خواهد بود. قرار است تا سال 2025 میلادی تنها در منطقه گلف کوست آمریکا 13 میلیون تن ظرفیت جدید تولید پلیمر (13 میلیون تن در سال) افزوده شود.
این تحلیلگر آژانس بین المللی انرژی همچنین عنوان کرد: با توجه به این که راه حل های جایگزین محدودی برای کاهش تصاعد گازهای گلخانه ای موجود است؛ صنایع مختلف، شامل صنعت پتروشیمی، نیاز دارند تا با بهره گیری از فناورهای های جذب و ذخیره سازی کربن (CCS)، میزان گاز دی اکسید کربن (CO2) تولیدی خود را کاهش دهند.
کیم ادامه داد: بر اساس چشم انداز پیش بینی شده توسط آژانس بین المللی انرژی تا سال 2040، انتظار می رود تقاضای جهانی برای اتیلن، پروپیلن و آروماتیک ها از امروز تا سال 2040 میلادی تا 60 درصد افزایش یابد. از طرفی پیش بینی می شود که میزان کل تقاضا برای نفت خام از سوی صنایع پتروشیمی از رقم فعلی 11 میلیون بشکه در روز تا سال 2040 میلادی به 16 میلیون تن در روز برسد.

تعداد بازدید : ۱,۷۷۵