در گفتگو با نیپنا اعلام شد:

سهام پتروشیمی نوری در فرا بورس عرضه می‌شود/ آغاز تعمیرات بزرگترین آروماتیک جهان تا چند روز آینده

سهام پتروشیمی نوری در فرا بورس عرضه می‌شود/ آغاز تعمیرات بزرگترین آروماتیک جهان تا چند روز آینده
(دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۰۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری از برنامه عرضه سهام این شرکت پتروشیمی در فرا بورس تا پیش از پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: تعمیرات اساسی این مجتمع آروماتیکی صنعت پتروشیمی از اواسط آذر آغاز می‌شود.

مهندس «مجتبی طاهری» در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان اینکه یکی از اهداف استراتژیک پتروشیمی نوری به عنوان یک بنگاه اقتصادی سودآوری پایدار بوده که با اقدامات انجام شده در سه سال گذشته اهداف تجاری در این حوزه محقق شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با بیان اینکه در حال حاضر پتروشیمی نوری در فرا بورس پذیرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس قرار است که در 6 ماهه دوم سال جاری سهام پتروشیمی نوری در فرا بورس عرضه شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه یکی از موانعی که تاکنون مانع تسریع در عرضه  سهام در فرا بورس شده بود، مغایرت حساب‌های پتروشیمی نوری با شرکت ملی نفت ایران در رابطه با نرخ تسعیر ارز خوراک دریافتی در سال‌های 90 و 91 است، افزود: بر این اساس با پیگیری به عمل آمده و تأیید مراجع ذی صلاح قانونی در اردیبهشت ماه سال جاری این مغایرت برطرف شده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم به زودی سهام پتروشیمی نوری در فرا بورس عرضه شود، در خصوص آخرین وضعیت انجام تعمیرات اساسی پتروشیمی نوری هم توضیح داد: تعمیرات اساسی سال جاری از اواسط آذر ماه امسال آغاز خواهد شد.
به گفته طاهری اجرای پروژه‌های رفع تنگنای تولید در واحد 300 از جمله تعویض قسمت‌های داخلی راکتورهای R-3001/3004 و تعویض لوله‌های کوره‌های H-3001/3004 و بهره برداری از مبدل E-3001 انجام و به موازات آن سایر کارهای برنامه ریزی شده که انجام آن در زمان بسته شدن کامل واحدها امکان پذیر بوده، اقدام خواهد شد.
به گزارش نیپنا، پتروشیمی نوری یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان محصولات آروماتیک در صنایع پتروشیمی جهان با چهار میلیون و 500 هزار تن ظرفیت تولید است.
خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی نوری میعانات گازی به میزان 4.5 میلیون تن در سال بوده که توسط پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین می‌شود و سالانه 270 هزار تن بنزین پیرولیز از پتروشیمی جم هم به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می گیرد.
محصولات تولیدی پتروشیمی نوری در صنایع تکمیلی پتروشیمی در تولید محصولاتی همچون انواع پلی استرها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها و رزین‌ها، حلال‌ها، ترکیبات دارویی و سموم دفع آفات نباتی کاربرد دارد. بازار هدف محصولات صادراتی این مجتمع پتروشیمی هم کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، شبه جزیره هند، چین، کره جنوبی و ... است.

تعداد بازدید : ۳,۷۰۴