آغاز ساخت مجموعه پتروشیمی شرکت شل در پنسیلوانیا

آغاز ساخت مجموعه پتروشیمی شرکت شل در پنسیلوانیا
(دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۲۲

شرکت انگلیسی- هلندی شل مجموعه جدید را که شامل یک واحد کراکر اتان با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن در سال است با بهره گیری ازفناوری های نوین می سازد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، شرکت انگلیسی- هلندی شل به تازگی از آغاز عملیات احداث مجموعه پتروشیمی بزرگ مقیاس خود در ایالت پنسیلوانیای آمریکا خبر داد. انتظار می رود این مجموعه اوایل دهه آینده میلادی میلادی راه اندازی شود.
این شرکت جزئیاتی درباره میزان سرمایه گذاری (capex) برای ساخت مجموعه یادشده که شامل یک واحد کراکر اتان با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن در سال است؛ منتشر نکرد.
مجموعه جدید در نزدیکی سازندهای غنی از گاز شل Marcellus و Utica به بهره برداری می رسد.
بر اساس این گزارش ، شرکت شل می گوید: تاسیسات یادشده با قرارگیری در مدار تولید 600 موقعیت شغلی دائم ایجاد می کند و 6 هزار فرصت شغلی نیز در زمان ساخت و ساز این مجموعه فراهم می شود.
شرکت شل در سال 2011 تصمیم گرفت تا مجموعه پتروشیمی مورد نظر را در پنسیلوانیا احداث کند و تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری را در ماه ژوئن سال گذشته میلادی اتخاذ کرد.
در فوریه امسال، بن وان بردن، مدیر عامل شل، اظهار داشت: اگر چه عملیات ساخت این پروژه با چالش های متعددی مواجه است؛ با این حال طرح یادشده بخش مهمی از سرمایه گذاری های ما محسوب می شود.
شل اعلام کرد: در حال حاضر عملیات احداث یک کراکر اتان و سه واحد تولید پلی اتیلن (PE) این مجموعه را پیش می بریم.

تعداد بازدید : ۱,۷۶۸