4 طرح بزرگ پتروشیمی در صف راه اندازی قرار گرفتند/ ظرفیت تولید 10 میلیون تن افزایش می‌یابد

4 طرح بزرگ پتروشیمی در صف راه اندازی قرار گرفتند/ ظرفیت تولید 10 میلیون تن افزایش می‌یابد
(یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۵۳

شمارش معکوس راه اندازی چهار طرح بزرگ صنعت پتروشیمی آغاز شده و پیش بینی می‌شود از آذر ماه امسال تا بهار سال آینده با راه اندازی این طرح‌ها در مجموع حدود 10 میلیون تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران افزوده شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به بیش از 62 میلیون تن رسیده که پیش بینی می شود با بهره برداری از چهار طرح جدید این ظرفیت تا بهار سال آینده حدود 10 میلیون تن در سال افزایش یابد.
فاز سوم توسعه پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید یک میلیون و 755 هزار تن اوره و آمونیاک از پیشرفت حدود.5 99 درصدی برخوردار بوده و هم اکنون در مرحله راه اندازی می باشد.
دومین طرح جدید آماده راه اندازی صنعت پتروشیمی ایران پتروشیمی کاوه با هدف تولید سالانه دو میلیون و 310هزار تن متانول بوده که این پروژه هم از پیشرفت 98 درصدی برخوردار بوده و بر اساس برنامه زمان بندی باید تا آذر ماه امسال تولید آزمایشی از آن آغاز شود.
پتروشیمی مرجان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن از پیشرفت 95 درصدی و فاز اول پتروشیمی بوشهر شامل واحدهای بازیابی اتان و متانول هم با ظرفیت تولید چهار میلیون و 111 هزار تن از پیشرفت 90 درصدی برخوردار بوده که پیش بینی می‌شود تولید آزمایشی از این دو طرح هم تا پایان امسال آغاز شود.
در مجموع با راه اندازی از این چهار طرح حدود 10 میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران افزوده می شود که در این صورت کل ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی ایران را به بیش از 72 میلیون تن در سال افزایش می دهد.

تعداد بازدید : ۲,۳۸۵