تلاش مجلس برای استفاده از ظرفیت های قانونی برای حمایت از صنعت پتروشیمی

تلاش مجلس برای استفاده از ظرفیت های قانونی برای حمایت از صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۲۳

مجلس شورای اسلامی آماده حمایت از سرمایه گذاران برای پیشبرد اهداف پیش بینی شده در صنعت پتروشیمی ایران است.

عضوکمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار نیپنا، از تلاش مجلس برای استفاده از ظرفیت های قانونی به منظور حمایت از سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی خبرداد و افزود: اهمیت و ارزش محصولات صادراتی در صنعت پتروشیمی راهکاری است که می تواند در تامین مالی برای توسعه این صنعت موثرباشد .
وی ادامه داد: سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی می تواند منجر به تحقق جهش در صنعت پتروشیمی کشورمان شود و در این مسیر همگام با دولت از سرمایه گذاران حمایت می کنیم.
لزوم تشکیل کنسرسیو های صادراتی درصنعت پتروشیمی
علی‌عسگر ظاهری عبدوند ادامه داد: : یکپارچه سازی صادرات با ایجاد کنسرسیوم های صادراتی در صنعت پتروشیمی تصمیمی درست است که می تواند فرصت استفاده از ارزش درآمدهای حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی را به منظور تامین ضمانت های لازم برای بازگشایی خطوط اعتباری و فاینانس را فراهم کند .
وی گفت: اگر در قالب یک طرح یکسان مدیریت منابع و بازار به درستی صورت گیرد موجب پیشرفت در صنعت پتروشیمی خواهد شد و می توان به درستی از آن استفاده کرد .
ظاهری عبدوند با تاکید بر لزوم بررسی مشکلات موجود در راه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی اظهار کرد: بررسی مشکلات سرمایه گذاران و فعالان صنعت پتروشیمی از موضوعاتی است که در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار گرفته است
عضوکمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس، افزود: مجلس تا حد امکان تلاش می کند تا از قابلیت های قانونی برای حمایت از سرمایه گذاران و فعالان صنعت پتروشیمی استفاده کند .

تعداد بازدید : ۲,۱۳۴