نرخ فاینانس ها برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور متعارف است

نرخ فاینانس ها برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور متعارف است
(سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶) ۱۱:۰۱

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران گفت : پائین ترین نرخ فاینانس درکشور 4 و بالاترین نرخ آن 8 درصد است و میانگین فاینانس ها برای کشور متعارف است .

رضا پدیدار درگفتگو با خبرنگار نیپنا در پاسخ به این پرسش که گفته می شود فاینانس های خارجی برای سرمایه گذاری در کشور گران تمام می شود، اظهار کرد: فاینانس ها براساس جذابیت پروژه و بازدهی آن ارایه می شود و هر چه جذابیت و نرخ بازدهی سرمایه بالاتر باشد نرخ آن پایئن تر است و برعکس هرچه جذابیت کمترو بازدهی کمتر باشد هزینه فاینانس بیشتر می شود .
رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران با تاکید براینکه فاینانس ها به طور معمول با میانگین نرخ های جهانی رقابت می کند، تصریح کرد: پایین ترین نرخ فاینانس برای پروژ ها در کشور 4 و بالاترین نرخ آن 8 درصد است.
پدیدار با اشاره به مشکلات و موانع پیش روی صنعت پتروشیمی ،خاطرنشان کرد: مشکلاتی مانند گردش پولی و مالی و نیاز به تامین مالی موجب شده تا اتمام برخی از پروژه ها معطل بماند اما با تلاش های صورت گرفته 12کشور مهم از جمله آلمان ،ایتالیا و انگلیس علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در ایران نشان داده اند .

تعداد بازدید : ۱,۷۲۶