سرمایه گذاری روسیه در صنعت پتروشیمی ازبکستان

سرمایه گذاری روسیه در صنعت پتروشیمی ازبکستان
(سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۱۵

شرکت تاتنفت روسیه با هدف توسعه سبد تولید محصولات خود یک طرح جدید پتروشیمی را در ازبکستان اجرا می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آذرنیوز ،شرکت تاتنفت (Tatneft) روسیه در نظر دارد یک پروژه پتروشیمی بزرگ را در منطقه آزاد اقتصادی کشور ازبکستان اجرایی کند.
بر اساس این گزارش، به تازگی و با هدف بررسی امکان سنجی این پروژه سرمایه گذاری عظیم در منطقه آزاد اقتصادی Angren، جنبه های عملی مشارکت تاتنفت با مقامات ارشد این شرکت روسی به بحث گذاشته شد.
مدیریت منطقه آزاد اقتصادی Angren اخیرا در نشستی به معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه و تسهیلات ایجاد شده پرداخت. مقامات منطقه یادشده همچنین طرح های توسعه ای در حال اجرا در بخش زیرساخت و پروژه های تکمیل شده را تشریح کردند.
تاتنفت یکی از بزرگترین شرکت های نفت روسیه است و در سطح بین المللی به عنوان یک هلدینگ یکپارچه عمودی (vertically integrated holding) شناخته می شود. این شرکت در حوزه های متنوعی شامل تولید نفت و گاز، پالایش نفت، تولید محصولات پتروشیمی، تولید تایر، اداره شبکه ای از جایگاه های سوخت و ارائه خدمات مرتبط فعالیت دارد.
رژیم مالیاتی اعمال شده در منطقه آزاد اقتصادی Angren، تسهیلات فراوانی را برای تجهیزات و مواد وارداتی تولید شده در خارج از ازبکستان فراهم می سازد.
دفتر مرکز شرکت نفت و گاز تاتنفت در شهر آلماتیفسک، در تاتارستان روسیه واقع شده است. سهام این شرکت در بازارهای بوس اوراق بهادار مسکو، بورس لندن و فرانکفورت معامله می شود.

تعداد بازدید : ۲,۲۷۷