اکسان موبیل در چین پتروشیمی می سازد

اکسان موبیل در چین پتروشیمی می سازد
(یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶) ۱۱:۲۳

مجموعه جدید پتروشیمی چین شامل یک واحد کراکر بخار و واحدهای تولید مشتقات الفینی وابسته خواهد بود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، سخنگوی شرکت اکسان موبیل به تازگی از امضای یک قرارداد چارچوب همکاری استراتژیک (strategic cooperation framework) و یک تفاهم نامه همکاری (MoU) با دولت محلی شهر هویژو (Huizhou) واقع در استان گوانگ دونگ چین خبر داد. توافقنامه های یادشده با هدف ارزیابی مشترک پروژه پیشنهادی برای احداث یک مجموعه پتروشیمی در مقیاس جهانی به امضاء رسیدند.
بر اساس گزارش رسانه های محلی، توافقات اخیر با مقامات محلی هویژو و کمیته منطقه توسعه اقتصادی و تکنولوژیکی هویژو دایاوان (Huizhou Dayawan Economic and Technological Development Zone) در تاریخ یکم نوامبر صورت گرفت.
سخنگوی شرکت اکسان موبیل در گفتگو با آی سی آی اس عنوان کرد: مجموعه جدید شامل یک کراکر بخار و واحدهای تولید مشتقات الفینی وابسته خواهد بود.
وی افزود: مطالعات متمرکز بر احداث این تاسیسات جدید در پارک صنایع پتروشیمی هویژو دایاوان (Huizhou Dayawan) خواهد بود که یکی از مهمترین پایگاه های تولیدات پتروشیمی در چین محسوب می شود.
این سخنگوی شرکت اکسان موبیل ادامه داد: مجموعه جدید از پیشرفته ترین فناوری های شرکت اکسان موبیل بهره می برد و تولیدات آن به تامین فزاینده تقاضا برای محصولات پتروشیمی از سوی بازار چین اختصاص می یابد.
دولت چین در نظر دارد هفت مرکز پالایشگاهی و پتروشیمی بزرگ را در نقاط مختلف کشور احداث کند. هویژو یکی از سایت های در نظر گرفته شده برای این منظور است.
شرکت CNOOC چین در حال حاضر ظرفیت پالایشی معادل 240 هزار بشکه در روز در شهر هویژو این کشور دارد و سالانه دو میلیون و 200 هزار تن اتیلن را در قالب طرحی مشترک با شرکت شل (CNOOC-Shell joint venture) تولید می کند.

تعداد بازدید : ۲,۵۵۵