پیشنهاد طرح ایجاد رگولاتوری به مجلس از سوی شورای رقابت

پیشنهاد طرح ایجاد رگولاتوری به مجلس از سوی شورای رقابت
(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶) ۱۱:۵۴

ریس شورای رقابت به ارائه طرحی برای ایجاد رگولاتوری به مجلس خبر داد و گفت: در این طرح، ترکیبی در نظر گرفته شده است که وزیر نفت نیز حضور خواهد داشت.

رضا شیوا رییس شورای رقابت صبح امروز (چهارشنبه، 10 آبان ماه) در بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی با اشاره به این که رگولاتوری سابقه ای 100 ساله دارد، اظهار کرد: رقابت در میان صنایع انگیزه ایجاد می کند اما رقابت باید سالم باشد تا بهره وری و ابتکار عمل بالا رود.
رئیس شورای رقابت با بیان این که 120 کشور در دنیا صاحب رگولاتوری خاص خود هستند، ادامه داد: رگولاتوری باید بومی هر منطقه و کشور باشد و استقلال در تصمیم گیری، بودجه، ساختار، تخصص اعضا و همکاری دیگر نهادهای مرتبط از شروط موفقیت در رگولاتوری است.

وی با اشاره به این که ترکیبات مختلفی از افراد متخصص و مستقل باید در نهاد رگولاتوری حضور داشته باشند، گفت: تداخل در وظایف رگولاتوری با عملکرد جاری وزارتخانه ها می تواند سبب به وجود آمدن چالش در ایجاد رگولاتوری می شود.
شیوا تصریح کرد: در رگولاتوری افرادی متخصص و مستقل باید حضور داشته باشند که وابسته به نهادی نباشند.
وی تأکید کرد: شورای رقابت تسهیلگر اتفاقات ضد رقابتی است. با اشاره به راه اندازی کارگروه پتروشیمی در این شورا، گفت: سرکار خانم شاهدایی، همکاری کامل با شورای رقابت برای حل مشکلات داشتند و امید است این روند از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تداوم یابد. 
شیوا تصریح کرد: رگولاتوری می تواند قدرت تنبیه هم داشته باشد تا قدرتمند شود؛ حتی می تواند زیر نظر شورای رقابت هم نباشد.
وی در پایان افزود: رگولاتوری فقط به نفع مملکت و اقتصاد کشور است.

تعداد بازدید : ۲,۱۲۸