پتروشیمی را باید از خصولتی نجات دهیم

پتروشیمی را باید از خصولتی نجات دهیم
(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۵۴

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید صنعت پتروشیمی را ازوضعیت کنونی و خصولتی نجات دهیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، عزیزاکبریان رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی اظهار کرد: مجلس همواره بر حمایت از صنعت پتروشیمی تاکید کرده است و آمادگی دارد تا در صورت نیار برخی از قوانین را اصلاح کند و این مسئله را بارها اعلام کرده ایم که در صورتی که دولت لایحه های مورد نیاز را ارائه کند این لوایح با هدف توسعه صنعتی کشور بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به این که وزارت خانه های غیر مرتبط اداره پتروشیمی ها را در دست دارند و این امر مطلوب نیست گفت: امروز متاسفانه به علت خصوصی سازی های انجام شده پتروشیمی ها به جای رفاقت به رقابت می پردازند و این امر برای صنعت پتروشیمی ایران چالش آفرین خواهد بود بنا براین شرکت ها و هلدینگ ها نیازمند همگرایی و همکاری هستند.

اکبریان ادامه داد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داریم و باید همگی برای اعتلای کشورمان با عزمی ملی تلاش کنیم وامید است که حضور دکتر نوروز زاده در شرکت ملی صنایع پتروشیمی بتواند تداوم بخش فعالیت ها و برنامه های مهندس شاهدایی باشد.

وی تصریح کرد: باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم و با استفاده از دانش و فناوری روز جهان به سوی کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده حرکت کنیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: نداشتن هلدینگ های منسجم مشکلاتی را در تولید و صادرات ایجاد کرده است و باید هلدینگ های قدرتمند و بزرگ با هدف حفظ منافع ملی داشته باشیم.

 

 

تعداد بازدید : ۳,۲۲۵