پتروشیمی پردیس موفق به دریافت تأییدیه سیستم مدیریت انرژی شد

پتروشیمی پردیس موفق به دریافت تأییدیه سیستم مدیریت انرژی شد
(سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۵۶

با اجرای برنامه ممیزی و مدیریت انرژی در شرکت پتروشیمی پردیس این شرکت موفق به دریافت تأییدیه سیستم مدیریت انرژی ایزو 50001:2011 از شرکت DQS آلمان شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پردیس، مهندس رضا جعفری نماینده مدیریت و رئیس خدمات فنی شرکت پتروشیمی پردیس در این خصوص گفت: برنامه ممیزی انرژی از تابستان سال پیش در شرکت پتروشیمی پردیس آغاز و طی چند مرحله اجرایی شد، مرحله نهایی این برنامه در تاریخ های 7 و 8 آبان ماه با حضور شرکت مشاور خانه انرژی برگزار شد که در نهایت شرکت پتروشیمی پردیس موفق به دریافت تأییدیه سیستم مدیریت انرژی ایزو 50001:2011 از شرکت DQS آلمان شد.
وی با بیان اینکه در دوره ممیزی انرژی با توجه به اهداف استراتژیک، کاهش شاخص SEC واحدهای اوره و آمونیاک، ارتقا سطح دانش کارکنان و بهبود سطح شاخص انرژی مد نظر قرار گرفت، اذعان نمود: در این دوره همه الزام های استاندارد پوشش داده شد و موارد عدم انطباقی مشاهده نشد.
مهندس رضا جعفری افزود: بحث بازنگری انرژی و مواردی که در استاندارد اشاره شده، روش اجرای طرح ریزی انرژی، معیار مصرف انرژی در تولید اوره و آمونیاک، ممیزی داخلی سیستم مدیریت انرژی، مدیریت انرژی در فرآیند خرید تدارکات داخلی و خارجی، مدیریت انرژی در ارتباطات داخلی، تضمین کیفیت، مدیریت انرژی در کنترل عملیات و روش اجرای طرح اندازه گیری انرژی از جمله مباحثی بود که در دوره استقرار سیستم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس خدمات فنی شرکت پتروشیمی پردیس خاطر نشان ساخت: درخصوص بازنگری انرژی، موضوع صلاحیت کارکنان در واحد آموزش مورد ممیزی قرار گرفت و با توجه به استانداردهای آموزشی و نیازسنجی آموزشی که از قبل انجام شده است، افراد باید آموزش های لازم مرتبط با حوزه انرژی را دیده باشند.
وی با بیان اینکه تعویض و تعمیر کاتالیست کنورتور فاز یک در زمان اورهال تأثیر زیادی در بهبود میزان شاخص انرژی خواهد داشت، گفت: خط مبنای انرژی، دستورالعمل ها و شاخص های عملکرد در دوره ممیزی مدیریت انرژی بررسی شد که با توجه به سوابق 5 ساله و محاسبات آماری، شرکت پتروشیمی پردیس از وضعیت مطلوبی در بین شرکت های بررسی شده برخوردار است و امید است با انجام پروژه های تعریف شده در حوزه انرژی، گام بلندی در جهت کاهش مصرف انرژی و رعایت ملاحظات زیست محیطی در سطح شرکت برداشته شود.

تعداد بازدید : ۲,۱۳۹