آغاز تولید تجاری فاز سوم پتروشیمی پردیس

آغاز تولید تجاری فاز سوم پتروشیمی پردیس
(سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۵۱

تولید تجاری اوره و آمونیاک در فاز سوم پتروشیمی پردیس در آذرماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، فاز 3 پتروشیمی پردیس تا چند هفته آینده بطور کامل وارد مدار تولید تجاری خواهد شد و محصولات این فاز روانه بازارمی شود.
بر اساس این گزارش، تولید آزمایشی آمونیاک ازاواخرهفته گذشته درفاز سوم این مجتمع پتروشیمی آغاز شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده اوره و امونیاک تولیدی در این فاز همگام با دیگر فازها عرضه خواهد شد.
گفتنی است که با بهره برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس ظرفیت تولید اوره این مجتمع از دو میلیون و ١٥٠ هزار تن به بیش از سه میلیون و 225 هزارتن می رسد.
ظرفیت تولید در فاز سوم این مجتمع پتروشیمی یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تن است و براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال مجموع تولید درپتروشیمی پردیس به حدود5.3 میلیون تن خواهد رسید.
به گزارش نیپنا، فاز نخست پتروشیمی پردیس در سال ٨٠ آغاز و در سال ٨٦ به بهره برداری رسید و پروژه فاز دو آن از سال ٨٣ آغاز و در سال ٨٩ به بهره برداری رسیده است.
بر اساس این گزارش، خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی پردیس گاز طبیعی بوده که از فازهای گازی پارس جنوبی تامین می‌شود. ظرفیت اسمی برای فازهای یک و دو این مجتمع سالانه یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن آمونیاک و دو میلیون و ۱۵۰ هزار تن اوره است.
در مجموع با بهره برداری از این طرح ظرفیت تجمیعی تولید اوره و آمونیاک به 5.4 میلیون تن شامل 2.9 میلیون تن آمونیاک و 3.3 میلیون تن اوره در سال افزایش می یابد.
برای ذخیره سازی آمونیاک سه مخزن هر یک به ظرفیت ۲۰ هزار تن و مجموعاً ۶۰ هزار تن و همچنین سه انبار هر یک به ظرفیت ۵۰ هزار تن و مجموعاً ۱۵۰ هزار تن برای اوره وجود دارد.
نیاز داخل به اوره حدود 2 میلیون تن در سال است که با همکاری وزارت جهاد و کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و مازاد تولید نیز به خارج از کشور صادر می شود.
شرکت پتروشیمی پردیس در زمینی به مساحت ۵/۶۴ هکتار و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در شهرستان عسلویه و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع شده است.

تعداد بازدید : ۲,۸۹۳