رشد سود خالص پتروشیمی سابک عربستان

رشد سود خالص پتروشیمی سابک عربستان
(دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶) ۱۱:۰۴

سود پتروشیمی سابک عربستان به دنبال افزایش قیمت محصولات پتروشیمی و میزان فروش افزایش یافت

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی زاویا (zawya)، غول پتروشیمی عربستان سعودی و چهارمین شرکت بزرگ پتروشیمی جهان، موسوم به سابک، روز یکشنبه هفتم آبان ماه از رشد 10.7 درصدی سود خالص خود در سه ماهه سوم سال جاری میلادی خبر داد. رقم اعلام شده فراتر از پیش بینی تحلیلگران بازار جهانی پتروشیمی بود.
این شرکت در سه ماهه منتهی به30 سپتامبر امسال، سود خالصی برابر با پنج میلیارد و 790 میلیون ریال سعودی، معادل یک میلیارد و 540 میلیون دلار، ثبت کرد. عدد یادشده بالاتر از رقم پنج میلیارد و 230 میلیون ریال برای مدت مشابه سال گذشته میلادی بود. سابک این خبر را در یک بیانیه بورس (bourse statement) اعلام کرد.
بر اساس این گزارش ، سود خالص اعلام شده به مراتب بهتر از رقم میانگین پیش بینی شده از سوی تحلیلگران، یعنی چهار میلیارد و 270 میلیون ریال سعودی، بود.
سابک که در نظر دارد به سومین تولیدکننده بزرگ پتروشیمی جهان تبدیل شود؛ جهش سود یادشده را ناشی از رشد متوسط قیمت محصولات پتروشیمی و افزایش حجم فروش خود دانست.
نتایج عملکرد مالی مثبت این شرکت ارتباط تنگاتنگی با افزایش قیمت نفت خام و رشد اقتصاد جهانی دارد. چرا که محصولات این شرکت شامل انواع پلاستیک، کودهای شیمیایی و فلزات به طور گسترده ای در صنایع ساخت و ساز، کشاورزی، صنعت و تولید کالاهای مصرفی (consumer goods) کاربرد دارد.

تعداد بازدید : ۲,۲۰۰