تحول با مکان نمایی مناسب و تامین خوراک در طرح های جدید

تحول با مکان نمایی مناسب و تامین خوراک در طرح های جدید
(شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶) ۱۱:۳۸

طرح های جدید توسعه ای صنعت پتروشیمی در صورت جانمایی مناسب و پیش بینی خوراک پایدار می توانند این صنعت پیشرو را متحول کنند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، تکمیل زنجیره ارزش و ساخت واحدهای پایین دستی همسو با تولیدی شدن طرح های مختلف در بخش بالا دست منجر به کاهش خام فروشی شده و در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین خواهدبود و آنگونه که شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس می گوید مهندسی مفهومی و جانمایی مناسب برای احداث واحدهای جدید پتروشیمی بسیار ضروری است .
به گفته وی برنامه ریزی برای مشخص شدن موقعیت مکانی و نیز نحوه تامین خوراک واحدهای پایین دستی باید به صورت کارشناسی و توجه به شرایط سرزمینی صورت گیرد .
غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم آبادان در مجلس در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت مکمل برای جلوگیری از هدر رفت انرژی به صورت خام در کشور با شتاب در حال گسترش است و به طور حتم هر چه صنعتی پویاتر باشد، می تواند ضمن جلوگیری از هدر رفت نفت و گاز به صورت خام شرایط مناسب تری را برای رشد تولید و محصولات صنعت پتروشیمی کشور ایجاد کند .
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد:استفاده از خوراک ارزان و کنترل و جمع آوری گازهایی که در گذشته به هدر می رفت از مزیت های نسبی این صنعت است و امروزه تکنولوژی به گونه ای پیشرفت کرده که استفاده ازمحصولات پتروشیمی را اجتناب ناپذیر کرده است .
شرفی ادامه داد: ارزش افزوده و اشتغال حاصل از صنعت پتروشیمی آینده نگری برای این صنعت را دوچندان کرده است و برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که هزینه ارسال خوراک به واحدها باید تا حد ممکن اندک باشد به همین دلایل جانمایی واحدهای جدید پتروشیمی باید به درستی صورت گیرد .
عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی یک صنعت آب بر است به همین دلیل این صنایع باید در کنار دریا احداث شوند و در پائین دست منابع آبی نیز ساخته شوند تا کمترین آلودگی های زیست محیطی را به دنبال داشته باشند .
شرفی تصریح کرد: به همان اندازه که به ظرفیت نفت و پالایش آن توجه می شود باید به استفاده از گازهای همراه نفت نیز توجه لازم صورت گیرد و باید گفت صنعت پتروشیمی صنعتی پیشران است که می توان به زنجیره آن زنجیره ای از ارزش افزوده را ایجاد کرد و در دیگر صنایع نیز پیشرفت لازم را به وجود آورد .

تعداد بازدید : ۲,۰۱۶