نبض بورس کالا در دست پلیمری ها

نبض بورس کالا در دست پلیمری ها
(سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶) ۱۴:۱۱

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در نخستین ماه پاییز میزبان معامله 226 هزار و 55 تن انواع محصولات پلیمری بود.

به گزارش  نیپنا، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مهر ماه سال ۹۶ شاهد معامله بیش از دو میلیون و ۲۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال بود که به ترتیب رشد 6.17 و 5.62  درصدی را در حجم و ارزش تجربه کرد.
این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۴۴۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش ۲۱ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۵۸۳ هزار و ۵۰۱ تن انواع قیر، ۲۲۶ هزار و ۵۵ تن انواع مواد پلیمری و ۱۰۴ هزار و ۳۵۲ تن مواد شیمیایی معامله شد.
از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۳۹۷ هزار و ۶۲۰ تن وکیوم باتوم، ۶۴ هزار تن لوب کات، ۵۹ هزار و ۵۵۰ تن گوگرد، ۴۰ تن انواع گاز ها و خوراک، ۸ هزار و ۳۲۶ تن عایق رطوبتی، یک هزار تن سلاپس واکس و ۳ هزار و ۴۵۰ تن روغن اشاره کرد.
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در مهر ماه شاهد معامله بیش از ۵۹۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال بود. در این تالار ۴۶۰ هزار تن انواع فولاد، ۱۴ هزار و ۸۴۰ تن انواع مس، ۵۶۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۶ تن کنسانتره ، ۱۵ کیلوگرم شمش طلا، ۶۰ تن روی، ۱۱۰ هزار تن سنگ آهن و ۵ هزار و ۴۰ تن انواع آلومینیوم از سوی مشتریان خریداری شد.
بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله یک هزار و ۳۰۰ تن انواع محصول معدنی، ۲۵۳ تن انواع محصول کشاورزی، ۲ هزار و ۵۲ تن ضایعات و ۵۰۰ تن سولفات را تجربه کرد.

تعداد بازدید : ۲,۱۴۰