در مراسم روز ملی صادرات با حضور معاون اول رئیس جمهور:

شرکت پتروشیمی پردیس جزو 50 شرکت برتر صادراتی ایران شناخته شد

شرکت پتروشیمی پردیس جزو 50 شرکت برتر صادراتی ایران شناخته شد
(یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۵۱

شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان یکی از 50 شرکت برتر صادراتی ایران از سوی معاون اول رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش نیپنا در بیست و یکمین سالروز ملی صادرات با شعار «صادرات؛ تکرار عزم ملی» از صادر کنندگان نمونه کشوری در دو شاخه صادرات کالایی و خدمات فنی و مهندسی تجلیل شد.
معاون اول رئیس جمهور در این مراسم گفت: درآمد ناشی از صادرات غیر نفتی می تواند اقتصاد کشور را به سرمنزل مقصود برساند . جهانگیری بر لزوم تنوع بخشی به درآمدهای اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم اقتصاد کشور در برابر نوسانات و فشارهای شدید جهانی مقاوم باشد باید به درآمدهای اقتصاد کشور تنوع ببخشیم .
وزیر صنعت در این مراسم، صادرات را تنها راه شکوفایی اقتصاد کشور دانست و از اینکه یک عزم ملی در این خصوص شکل نگرفته انتقاد کرد .
رئیس اتاق ایران هم گفت: سهم ایران از صادرات جهانی 34 صدم درصد است که اگر نفت از آن جدا شود به حدود 24 صدم درصد می رسد . شافعی عقب ماندگی فناوری ، پرداخت نشدن سهم صنعت از هدفمندی یارانه ها ، بالا بودن تعرفه کالاهای صادراتی ، نرخ بهره ، دسترسی نداشتن به منابع بانکی و هزینه بالا و کندی حمل و نقل را از مشکلات عمده صادرات اعلام کرد .
در این مراسم از صادر کنندگان نمونه کشوری در دو شاخه صادرات کالایی و خدمات فنی و مهندسی با اهدا نشان ویژه و لوح سپاس تجلیل شد .
شرکت پتروشیمی پردیس با حجم تولید سالانه 2.040.000 تن آمونیاک و 3.225.000 تن اوره گرانول نیز به عنوان یکی از 50 شرکت برتر صادراتی ایران در این مراسم از سوی معاون اول رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.

تعداد بازدید : ۱,۷۸۰