راه اندازی دو خط جدیدتولید پلی اتیلن از سوی شرکت اکسون موبیل

راه اندازی دو خط جدیدتولید پلی اتیلن از سوی شرکت اکسون موبیل
(شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۱۶

شرکت اکسون موبیل دو خط تولید جدید پلی اتیلن هر یک با ظرفیت 650 هزار تن در سال را در مانت بلویو تگزاس راه اندازی کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی نزدک (nasdaq)، واحد پتروشیمی XOM اکسان موبیل، ، غول انرژی آمریکا، که شاخه صنایع شیمیایی این شرکت محسوب می شود؛ به تازگی دو خط تولید پلی اتیلن جدید را در مجتمع پلاستیک خود واقع در مانت بلویو (Mont Belvieu) ایالت تگزاس راه اندازی کرد.
با قرارگیری دو خط تولید پلی اتیلن جدید در مدار، هر یک با ظرفیت 650 هزار تن در سال، ظرفیت مجتمع یادشده تا یک میلیون و 300 هزار تن در سال افزایش یافت.
انتظار می رود که ظرفیت مجتمع مانت بلویو به 2 میلیون و 500 هزار تن در سال برسد که آن را به یکی از بزرگترین مجتمع های تولید پلی اتیلن در جهان تبدیل می کند. محصولات پلی اتیلنی با عملکرد بالا (high-performance polyethylene products) از مزایای چشمگیری در حوزه تولید محصولات بسته بندی سبک برخوردارند. تولیدات یادشده همچنین انرژی کمتری مصرف می کنند و گازهای متصاعد شده در فرآیند تولید آن ها تا حدود قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
عمده بخش های مورد نیاز (required parts) مجتمع پلی اتیلن مانت بلویو تا پایان ماه اکتبر امسال از بندر هیوستون تامین خواهد شد. تخمین زده می شود روزانه 200 کانتینر در روز از محموله های تولیدی این مجتمع به مقاصد مختلف ارسال شود.
این پروژه بخشی از طرح توسعه ای چند میلیارد دلاری اکسون موبیل در منطقه بی تاون (Baytown) و گوشه ای از برنامه بزرگتر توسعه خلیج (Growing the Gulf expansion program) این شرکت به شمار می رود.

تعداد بازدید : ۲,۰۵۵