سرمایه گذاری کره جنوبی برای افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی چین

سرمایه گذاری کره جنوبی برای افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی چین
(چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۰:۴۸

شرکت اس کی اینوویشن کره جنوبی، 657 میلیون دلار برای افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی خود در چین سرمایه گذاری می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی هیدروکربن پروسسینگ ، شرکت اس کی اینوویشن (SK Innovation) کره جنوبی، یکی از زیرمجموعه های گروه اس کی، روز سه شنبه 25 مهر ماه از برنامه خود برای سرمایه گذاری 657 میلیون دلاری برای افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی خود در چین خبر داد. سرمایه گذاری یادشده در مجتمع های پتروشیمی با مالکیت مشترک اس کی اینوویشن و شرکت سینوپک چین صورت می گیرد.
این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که اس کی گلوبال کمیکال (SK Global Chemical)، از زیرشاخه های اس کی اینوویشن، قصد دارد تا سال 2020 میلادی، ظرفیت تولید مجتمع های پتروشیمی این شرکت در چین را با 400 هزار تن افزایش به سه میلیون تن در سال برساند.
این بیانیه همچنین خاطرنشان می کند: طرح توسعه ای یادشده بخشی از تلاش اس کی اینوویشن برای تقویت همکاری ها با سینوپک چین و گسترش فعالیت ها در بازار این کشور به شمار می رود.
بر اساس این گزارش ، پروژه جدید شامل افزایش 300 هزار تنی ظرفیت هر یک از محصولات اتیلن، پلی اتیلن و پلی پروپیلن و رساندن آن ها به ترتیب به ارقام 1.1 میلیون، 900 و 700 هزار تن در سال است.
در سال 2013 میلادی اس کی گلوبال کمیکال با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 920 میلیون دلاری در طرح پتروشیمی مشترک (JV) سینوپک- اس کی موسوم به ووهان (Wuhan)، 35 درصد از سهام این پروژه را به خود اختصاص داد.
در حال حاضر اس کی گلوبال کمیکال تعدادی مجتمع پتروشیمی با ظرفیت ترکیبی تولید 2 میلیون و 200 هزار تن اتیلن و دیگر محصولات پتروشیمی را در چین اداره می کند.

تعداد بازدید : ۱,۷۲۴