نخستین نشست مدیران تعالی هلدینگ های پتروشیمی و شرکت های برتر برگزار شد

نخستین نشست مدیران تعالی هلدینگ های پتروشیمی و شرکت های برتر برگزار شد
(سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۳۰

دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی گفت:آیین نامه قدردانی از برترین های جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی در حال بررسی و نتیجه گیری است .

به گزارش خبرنگار نیپنا در اولین جلسه مدیران تعالی هلدینگ های پتروشیمی و مدیران تعالی شرکت های منتخب منطقه عسلویه، ماهشهر و شیراز که در تاریخ 22 مهرماه در ساختمان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد دکتر حسن عباس زاده دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی درخصوص فرایند انجام اقدامات جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت اظهار داشت: شش شرکت برتر در صنعت پتروشیمی با رویکرد ارزیابی یکپارچه به جایزه صنعت نفت معرفی خواهند شدکه پس از تعیین برگزیدگان صنعت پتروشیمی این شرکت ها در قالب جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت ارزیابی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
وی افزود: تصمیمات خوبی در وزارت نفت برای پیشبرد بهتر این فرایند در حال انجام است که یکی از این اقدامات، تنظیم آیین نامه قدردانی از برترین های جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت است که توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی در حال بررسی است .
دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی گفت:در شرایط فعلی تعداد شرکت های ثبت نامی در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی حدود 55 شرکت بوده که امیدواریم با حضور شرکت های مجری طرح، سازندگان و صنایع پایین دستی تعداد ثبت نام کنندگان از مرز 100 شرکت عبور کند.
عباس زاده در مورد میزان استقبال شرکت های پتروشیمی به ویژه صنایع پایین دست از جشنواره تعالی، گفت: افزون برشرکت های زیرمجموعه صنعت پتروشیمی، شرکت های پایین دستی صنعت پتروشیمی، شرکت های تامین کننده قطعات و ماشین آلات، شرکت های خدمات فنی عمومی و مشاوران از این جایزه استقبال خوبی کرده اند.
دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی تصریح کرد:طرح هایی که از نظر فیزیکی دارای پیشرفت مناسبی باشند با مدل مربوط به پروژه ها (CPM3)در جایزه تعالی صنعت پتروشمی مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی با اشاره به این که جایزه تعالی صنعت پتروشیمی موجب ارتقای توان رقابتی، افزایش پایدار و موفقیت در تحقق اهداف سازمانی خواهد شد،  گفت : مدل تعالی سازمانی چکیده ای از تجربه دیگر سازمانهای برتر دنیاست وبرهمین اساس به عنوان بستر توسعه متوازن و پایدار تعریف شده است.
دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با تشریح برنامه اجرایی هشتمین دوره جایزه تعالی  در خصوص دوره های آموزشی گفت: تمرکز و تاکید دبیرخانه جایزه در این دوره توانمندسازی ارزیابان داخلی صنعت پتروشیمی از طریق برگزاری دوره های آموزشی داخلی، کارگاه های ارزیابی و دوره های آموزشی بین المللی مورد تایید بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (EFQM) خواهد بود.
عباس زاده از برگزاری تورهای تعالی در سال جاری خبر داد و افزود: براساس مطالعه صورت گرفته شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان یک شرکت سرآمد جهت الگوبرداری در معیارهای مرتبط با توسعه منابع انسانی انتخاب شده است و در حال برنامه ریزی جهت اجرای یک برنامه بازدید از شرکت مذکور با حضور مدیران تعالی شرکت های پتروشیمی می باشیم.
براین اساس دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی ضمن تشکر از حضور مدیران تعالی، گفت : بهبود مستمر به عنوان یکی از اهداف اصلی فرآیند جایزه تعالی به منظور اجرای یک رویکرد اثربخش همیشه مد نظر دست اندرکاران جایزه خصوصا دبیر خانه بوده است. در این راستا در هر دوره با دریافت نظرات و پیشنهادات شما عزیزان در این فرایند نسبت به تعریف برنامه های بهبود، اقدام شده و همیشه کانال های ارتباطی برای دریافت این نظرات باز است.
گفتنی است : تعریف دوره های توانمند سازی ارزیابان و کارشناسان شرکت های حاضر در جایزه بر اساس نظرات اصلاحی ارائه شده، برنامه ریزی جهت تخصصی شدن تیم های ارزیابی برای پویایی هر چه بیشتر فرآیند ارزیابی، تاکید و دعوت از شرکت های گروه ذینفعان صنعت پتروشیمی برای حضور و مشارکت فعال در اشاعه فرهنگ تعالی در سطح این شرکت ها ازجمله فعالیت های بهبود بخش در این حوزه است.




تعداد بازدید : ۴,۲۰۸