مراسم گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی به میزبانی شرکت پازارگاد برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی به میزبانی شرکت پازارگاد برگزار شد
(چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۰۴

مراسم بزرگداشت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی، ویژه شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس (عسلویه) با هدف تجلیل از زحمتکشان وکارکنان این حوزه برگزار شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پازارگاد، این مراسم روز سه‌شنبه، هجدهم مهرماه و به میزبانی شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد به عنوان متولی HSE متمرکز شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس و با هدف تجلیل از زحمات مدیران و کارشناسان و آتش‌نشانان فداکار درحالی برگزار شد که از مدت ها قبل، برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای آن توسط امور HSE پتروشیمی منطقه پارس انجام پذیرفته بود و معیارهای سنجش نفرات برتر ایمنی و آتش‌نشانی و شرکت‌های برتر در حوزه ایمنی در طول یکسال فعالیت آنها مورد ارزیابی قرار گرفته بود.
در این مراسم که با حضور محمد صفاییان مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد، مدیران مجتمع‌های پتروشیمی و روسای HSE شرکت‌های پتروشیمی، دکتر نریمان نژاد ریاست محترم ایمنی و آتش‌نشانی NPC، مهندس دشتی نژاد رئیس HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی و نماینده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد از نفرات برتر این حوزه تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم مهندس دشتی رییس HSE پتروشیمی منطقه پارس ضمن ارایه گزارش از عملکرد یکساله این سازمان از همکاری و همراهی مدیران تشکر و بر توجه ویژه به مقوله تولید پایدار و ایمن در مجموعه صنعت پتروشیمی تأکید کرد.
در ادامه این مراسم، محمد صفائیان مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد ضمن خیرمقدم به مهمانان و تبریک روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی و تقدیر از تمامی آتش‌نشانانی که در این راه جان فشانی می‌کنند، آمادگی ذهنی و جسمی را لازمه کار در این عرصه عنوان کرد و از آتش‌نشانان خواست تا با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگر همکاران، آمادگی مقابله با اتفاقات را بالا ببرد.
در ادامه، دکتر نریمان نژاد ریاست محترم ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به حوادث رخ داده در ساختمان پلاسکو و فداکاری آتش نشانان از شهدای آتش نشان تقدیر کرد همچنین با اشاره به تلاش‌های انجام شده در یکسال گذشته در راستای ارتقاء سطح علمی کارکنان HSE و برگزاری دوره های آموزشی بین المللی از تأمین بودجه 360 میلیارد ریال لازم جهت رفع نیازمندی‌های تخصصی این حوزه در منطقه ماهشهر و عسلویه خبر داد.
وی همچنین با توجه به لزوم جایگاه HSE متمرکز در منطقه عسلویه از تلاش‌های صورت گرفته در راستای راه‌اندازی ایستگاه مرکزی فاز 2 مستقر در شرکت پتروشیمی دماوند و تأکید معاونت محترم وزیر نفت سرکار خانم شاهدایی مبنی بر تعجیل در بهره‌برداری از ایستگاه مذکور خبر داد.
دکتر نریمان نژاد با اشاره به لزوم استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند نیز از تدوین روش اجرایی PSM در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در هفته آینده خبر داد و با اشاره به حوادث منجر به فوت رخ داده طی یکسال گذشته و مهمترین دلایل رخ دادن آنها که سقوط از ارتفاع است، بر لزوم توجه هر چه بیشتر مدیران شرکت‌ها به مقوله پیشگیرانه و ممیزی در خصوص کار در ارتفاع و داربست بندی تاکید کرد.

تعداد بازدید : ۲,۵۹۸