تاکید شرکت های صاحب نام بین المللی بر اهمیت صنعت پتروشیمی ایران

تاکید شرکت های صاحب نام بین المللی بر اهمیت صنعت پتروشیمی ایران
(چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶) ۱۶:۳۳

نمایندگان شرکت های خارجی حاضر در کنگره نفت و نیرو با اشاره به چشم انداز مطلوب صنعت پتروشیمی ایران بر لزوم گسترش همکاری های آتی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، نشست پتروشیمی سومین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو که شامل مدل های کسب و کار، تجارب و الگو های موفق توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی ، انتقال و بومی سازی فناوری و توسعه صنعت پتروشیمی ازدیدگاه رقابت های منطقه ای وتحول بازارهای هدف بود به ریاست مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سخنان راینهارت وگل معاون اجرایی مدیرعامل و رئیس طرح های پتروشیمی شرکت لینده و توماس وورزل مدیر مهندسی و ساختمانی پایین دست پتروشیمی شرکت ایرلیکویید و خوزه میرمانتس مدیر فروش شرکت UOP برگزار شد.
راینهارت وگل درسخنرانی خود به بهره ‌وری بالای واحدهای الفین در ایران اشاره کرد و گفت : با مدرنیزه کردن این واحدها بازدهی در کشور بالا خواهد رفت و بهره مندی صنعت پتروشیمی ایران با مجتمع های پتروشیمی با وجود انواع خوراک های نفتا، NGl,LPG می توانند از کراکرهای ترکیبی استفاده کنند .
وی افزود :بهترین شیوه ای که در دنیا و صنعت پتروشیمی استفاده می شود تامین بهترین خوراک از پالایشگاه است تا بازدهی کراکرها برای صنعت پتروشیمی بالا رود.
بر اساس این گزارش ،توماس وورزل مدیر مهندسی و ساختمانی پایین دست پتروشیمی شرکت ایرلیکویید نیز در سخنان خود اظهارکرد: شرکت ایرلیکویید توانسته از سرمایه‌گذاری ۲۲۸ میلیون دلار برای تحقیقات ۲۹۶پتنت بدست آورد که نشان می دهد این شرکت آینده ای روشن خواهد داشت.
وی افزود: شرکت لورگی در سال های اخیر توانسته به واحد گیگا متانول دست پیدا کند که ضمن افزایش ظرفیت تولید متانول در کاهش مصرف انرژی و تبدیلco2 به مواد با ارزش افزوده نیز فعالیت مفیدی باشد. دراین راستا با ترکیب واحد متانول با MTPدر مصرف انرژی و سرمایه ‌گذاری و یکپارچه سازی دستاوردهای خوبی بدست آورد.
اقدام دیگر شرکت لورگی استفاده از آب اضافی واحدMTP به عنوان مصارف صنعتی در خود واحد است که ضمن صرف جویی انرژی از منظر اقتصادی نیز به صرفه خواهد بود.
خوزه میرمانتس مدیر فروش شرکت نیز UOP درنشست پتروشیمی سومین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو گفت: ایران دارای امکان تبدیل متانول به محصولات با ارزش افزوده است و می تواند ازمتانول، پروپیلن تولید کند و شرکت ما دارای واحد‌های بزرگ‌ پروسس در صنعت پتروشیمی است و می تواند در زمینه تولید پروپیلن  ودو لایسنس MTOو PDH که می تواند در واحد‌های تبدیل گاز به متانول و الفین ها یا پروپیلن خالص موثرباشد .
وی افزود : مزیت واحد MTO نسبت به کراکر نفتا هزینه های تولید واحد‌های الفین بسیار پایین است و با کراکر اتان قابل قیاس نیست.

تعداد بازدید : ۲,۲۳۴