بررسی 20 طرح در کمیته بازنگری مجوزهای طرح های پتروشیمی

بررسی 20 طرح در کمیته بازنگری مجوزهای طرح های پتروشیمی
(دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶) ۱۰:۵۲

کمیته بازنگری مجوزهای طرح های پتروشیمی در حال بررسی دقیق و تعیین تکلیف 20 طرح پتروشیمی است.

احمد زارعی سرپرست مدیریت طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره طرح های غیرفعال در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: کمیته بازنگری مجوزهای طرح های پتروشیمی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور فعال شدن این طرح ها تشکیل شده است و نظارت کاملی بر روند فعالیت طرح های توسعه ای در صنعت وجود دارد.
وی با اشاره به این که از تمام مدیریت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در کمیته بازنگری مجوزهای طرح های پتروشیمی حضور دارند، افزود: جلسات این کمیته به صورت مستمر برگزار و تک تک طرح های غیرفعال این صنعت بررسی می شود.
سرپرست مدیریت طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که حدود 20 طرح صنعت پتروشیمی در کمیته بازنگری مجوزهای طرح های پتروشیمی در حال بررسی هستند، گفت: موانع عدم پیشرفت این طرح ها با مدیران مربوطه در حال بررسی است.
زارعی با اشاره به این که هدف این کمیته فعال کردن طرح های غیرفعال صنعت پتروشیمی است، تصریح کرد: تمام فرصت و کمک های لازم برای فعال شدن این طرح ها به مدیران و مجریان داده می شود و پس از اتمام فرصت باز هم میزان پیشرفت طرح بررسی می شود.
وی ادامه داد: درصورتی که پس از پایان فرصت های داده شده، طرحی نتوانست به پیشرفت لازم برسد، آن طرح از سوی کمیته بازنگری مجوزهای طرح های پتروشیمی به هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور تصمیم گیری درباره مجوز طرح معرفی می شود.
سرپرست مدیریت طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که تاکنون مجوز برخی از طرح های غیرفعال پتروشیمی لغو شده است، گفت: برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی باید تمام شرایط زیست محیطی، تأمین آب و خوراک، انتقال محصول و نوع محصول تولیدی و همه موارد باید بررسی شوند.
به گزارش نیپنا، فرنازعلوی مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز چندی پیش درگفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به ضرورت شتاب بخشی در روند ساخت و تکمیل طرح های مختلف توسعه ای درصنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: افزون برساخت طرح های جدید که نیازمند جذب سرمایه گذاری است برای تکمیل طرح های های نیمه تمام نیز باید منابع مالی جدید به طرح ها اختصاص یابد تا بیش از این شاهد وقفه در ساخت نباشیم.
مدیربرنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: ما به عنوان تسهیل گر و حمایت کننده به دنبال آن هستیم که برنامه های توسعه ای پیش بینی شده در موعد مقرر به بهره برداری برسند اما به دلیل وجود برخی مشکلات شاهد عدم پیشرفت مطلوب و یا توقف ساخت در برخی از طرح ها هستیم و بارزترین دلیل انها عدم وجود منابع مالی لازم است و دراین مسیر باید سرمایه گذاری های داخلی و خارجی گسترده ای صورت پذیرد.
وی با بیان این که برخی از طرح ها که سهامداران آنها نمی توانند فرایند ساخت و تکمیل را محقق کنند می توانند به دیگر سرمایه گذاران علاقه مند واگذار شود گفت: در صورت همکاری و تعامل سهامداران این گونه طرح ها ، می توان با انتخاب سرمایه گذاران جدید اقدام به ساخت و یا تکمیل این طرح ها کرد.

تعداد بازدید : ۲,۷۳۷