افزایش قیمت اکریلونیتریل در بازار آسیا

افزایش قیمت اکریلونیتریل در بازار آسیا
(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۱:۳۱

قیمت اکریلونیتریل در بازار آسیا به بالاترین سطح در سه سال گذشته رسید.

به گزارش نپینا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، قیمت های اکریلونیتریل (ACN) در بازار آسیا با رشد 33 درصدی ظرف دو ماه اخیر، به بالاترین سطح در سه سال گذشته رسید. اما پیش بینی می شود که این روند صعودی به دلیل پیش رو بودن تعطیلات بلندمدت در بازارهای کلیدی چین و کره جنوبی، تا حدودی تعدیل شود.
از طرفی انتظار می رود که کمبود عرضه اکریلونیتریل در آینده نزدیک تا حدودی مرتفع شود. از این رو خریداران نیز در برابر افزایش قیمت های صورت گرفته که از 28 ژوئیه سال جاری میلادی آغاز شد؛ مقاومت می کنند.
بر اساس این گزارش ، در هفته منتهی به 29 سپتامبر، قیمت این محصول بر مبنای CFR شمال شرق آسیا هزار و 850 تا هزار و 950 دلار به ازای هر تن تعیین شد. این در حالیست که محدوده قیمتی یاشده آخرین بار در تاریخ هفتم نوامبر سال 2014 میلادی مشاهده شده بود.
بسیاری از فعالان بازار در چین در روزهای یکم تا هشتم اکتبر به دلیل تعطیلات روز ملی این کشور و فستیوال پاییزی در تعطیلی به سر می برند. در کره نیز معاملات در فاصله روزهای سوم تا پنجم اکتبر یعنی تعطیلات چوسئوک (Chuseok) یا شکرگزاری متوقف شد.
با وجود افزایش قیمت صورت گرفته، بسیاری از فعالان صنعت پتروشیمی معتقدند که روند صعودی بهای اکریلونیتریل به دنبال از سرگیری فعالیت تعدادی از مجتمع های بزرگ تولید این محصول در آسیا و افزایش عرضه، در آینده نزدیک متوقف می شود.

تعداد بازدید : ۲,۰۵۶