در گفتگو با نیپنا اعلام شد:

ایران قراردادهای جدید فروش محصولات پتروشیمی در شرق آسیا امضا کرد

ایران قراردادهای جدید فروش محصولات پتروشیمی در شرق آسیا امضا کرد
(شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۵۸

مدیر بازرگانی خارجی شرکت تجارت صنعت از امضای سه قرارداد فروش محصولات پلیمری در مجموع به حجم 100 هزار تن با کشورهای کره جنوبی، تایوان و چین خبر داد.

«حسین رسول زاده» در گفتگو با خبرنگار نیپنا از امضای سه قرارداد فروش و صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری با سه کشور آسیایی خبر داد و گفت: شرکت تجارت صنعت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، سه قرارداد فروش گریدهای مختلف پلی‌اتیلنی با کشورهای چین، کره جنوبی و تایوان امضا کرد.
مدیر بازرگانی خارجی شرکت تجارت صنعت با اعلام اینکه حجم فروش محصولات پلیمری به این سه کشور آسیایی حدود یکصد هزار تن در سال است، تصریح کرد: این قراردادها به صورت جداگانه با شرکت‌هایی هر یک از کشورهای چین، تایوان و کره جنوبی امضا شده است.
این مقام مسئول همچنین حجم صادرات محصولات پلیمری شرکت‌های تابع هلدینگ خلیج فارس را در طول 6 ماهه نخست امسال حدود 700 هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: بخش عمده ای از محصولات صادراتی گریدهای مختلف پلی اتیلن بوده است.
وی با بیان اینکه در طول 6 ماهه نخست امسال ارزش محصولات صادراتی پتروشیمی هم حدود 650 تا 700 میلیون دلار برآورد می شود، افزود: با توجه به بهره برداری از طرح‌های جدید در سطح هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس حجم صادرات و فروش محصولات هم با افزایش همراه خواهد شد.
رسول زاده با یادآوری اینکه هم اکنون مشکلات ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری به چین حل شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود متنوع سازی بازارهای هدف را در دستور کار قرار داده و در کنار کشورهای آسیایی، صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری به کشورهای آفریقایی و اروپایی را هم در برنامه قرار داده ایم.
مدیر بازرگانی خارجی شرکت تجارت صنعت همچنین اخیرا با اشاره به عرضه اولین محموله محصولات پتروشیمی ایران به شرکت ایتوچو ژاپن، اعلام کرده است: با امضای قرارداد ایران 120 هزار تن انواع پلی اتیلن به ژاپن صادر می‌کند.

تعداد بازدید : ۲,۵۴۵