کانادایی ها پشت دروازه های صنعت پتروشیمی ایران

کانادایی ها پشت دروازه های صنعت پتروشیمی ایران
(چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۰۴

شرکت های کانادایی در صورت فراهم شدن شرایط آماده سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی در صنعت پتروشیمی ایران هستند.

واسیف خان مدیرتوسعه بازار جهانی شرکت شیمیایی مریت کانادا در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: نخستین گام برای سرمایه‌گذاری در ایران شناخت شرایط و امکانات موجود و اقدام اقتصادی مرتبط با شرایط است پیش از این درکشورهای مختلف سرمایه گذاری گذاری کرده ایم اما درحال حاضر اولویت ما سرمایه‌گذاری در صنعت پلیمرایران و حضور در جامعه پلاستیکی ایران است.
مدیر توسعه بازارجهانی شرکت شیمیایی مریت کانادا تصریح کرد: انتقال توانمندی ها و دستاوردهای روز دنیا به ایران یکی از نیازهای صنعت پلاستیک ایران است.
واسیف درمورد ویژگی های صنعت پتروشیمی ایران گفت: دسترسی به مواد اولیه یکی از مزیت‌های رشد صنعت پلاستیک در ایران است همانطور که می‌دانید دسترسی به خوراک مشترک گازی و نفتی در دنیا وجود ندارد و همین امر موجب محدودیت هایی برای رشد صنعت در جهان می شود اما وجود مواد اولیه و خوراک ارزان و فراوان برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد جذابیت می کند ومی توانند بدون دغدغه های کمبود خوراک ، کسب و کارهای مختلف و جدیدی را در بخش های مختلف صنعت پلیمرایران راه اندازی کنند و این امردر صورت فراهم شدن کامل شرایط نقطه قوت و جلب کننده فعالان این صنعت در دنیا برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران می شود.
وی افزود: انتقال و دستیابی به تکنولوژی پروسه ای زمان‌براست وهمین مسئله موجب ایجاد وقفه برای انطباق با صنعت پلیمر در دنیا می شود بنابراین امکان انتقال دانش و فناوری می تواند دراین موقعیت که پتروشیمی درایران در حال توسعه است مفید و به صرفه باشد.
وی در مورد نمایشگاه ایران پلاست که هفته گذشته در تهران برگزار شد نیزگفت:از سطح کیفی این صنعت در ایران بسیار شگفت زده شدم و به نظرم سطح تکنولوژی صنعت پلاستیک ایران خیلی از نظر جهانی عقب نیست و حجم فعالان شرکت کننده در نمایشگاه و تکنیک های مورد استفاده بسیار قابل توجه بود.بنابراین به دست اندرکاران و مدیران این صنعت برای رسیدن به این سطح از توسعه تبریک می گویم.
وی در پایان در مورد فعالیت شرکت شیمیایی مریت گفت:با بررسی بازارهای رو به رشد درکشورهای مختلف جهان تلاش داریم تا در بازارهای بین‌المللی به منظور عرضه محصولات با کیفیت پلیمری حضورداشته باشیم.

تعداد بازدید : ۳,۰۰۴