در راستای مسئولیت اجتماعی پتروشیمی‌ها؛

اجرای طرح جدید زیست محیطی در صنایع پتروشیمی عسلویه کلید خورد

اجرای طرح جدید زیست محیطی در صنایع پتروشیمی عسلویه کلید خورد
(سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۰۰

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مبین از اجرای طرح جدید بازیافت و تصفیه پساب آب با هدف مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب صنایع پتروشیمی خبر داد و گفت: این طرح جدید زیست محیطی در راستای مسئولیت های اجتماعی صنعت پتروشیمی اجرا می‌شود.

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت پتروشیمی مبین، «جمشید سبزکار» با اشاره به ضرورت مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب مجتمع‌های پتروشیمی منطقه عسلویه، گفت: بر این اساس طرح جدید بازیافت و تصفیه پساب آب در پتروشیمی مبین با سرمایه گذاری 156 میلیارد ریالی و سه میلیون و 580 هزار یورویی با هدف بازیافت و تصفیه پساب آب اجرا می شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی مبین با اعلام اینکه پیش بینی می شود این طرح تا دو سال آینده (سال 1398) در مدار بهره برداری قرار بگیرد، تصریح کرد: تصفیه پساب شرکت‌های پتروشیمی منطقه اقتصادی انرژی پارس به عنوان یک مسئولیت اجتماعی زیست محیطی در دستور کار قرار دارد.
سبزکار با تاکید بر اینکه با اجر ای این طرح جدید زیست محیطی از پساب تصفیه شده برای آبیاری و توسعه فضای سبز منطقه عسلویه و حتی تامین آب آتش نشانی (بنا به نیاز در مواقع اضطراری) استفاده خواهد شد، افزود: هدف از اجرای این پروژه استفاده از باقی مانده آب تصفیه شده پس از انجام فرآیندهای لازم به عنوان آب صنعتی است.
وی تاکید کرد: با اجرای این طرح از تمامی پساب تولیدی تصفیه شده شرکت‌های پتروشیمی مستقر در عسلویه (مطابق ظرفیت طراحی اولیه ) به عنوان آب بازیافتی استفاده خواهد شد.
به گزارش نیپنا، شرکت پتروشیمی مبین به عنوان اولین و بزرگترین تامین کننده سرویس جانبی مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه ویژه انرژی پارس نقش انکار ناپذیری در تولید بیش از 40 درصد محصولات پتروشیمیایی ایران را بر عهده دارد.

تعداد بازدید : ۳,۸۷۶