رشد چشمگیر واردات استایرن ترکیه

رشد چشمگیر واردات استایرن ترکیه
(سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶) ۱۱:۱۵

واردات استایرن (styrene) ترکیه در ماه اوت امسال با رشد 59 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به 28 هزار و 76 تن رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه آمار ترک استات (Turkstat)، رقم یاشده بالاترین حجم واردات ماهیانه در سال جاری میلادی محسوب می شود و عمدتا ناشی از افزایش قابل ملاحظه عرضه از سوی عربستان سعودی و تولیدکنندگان اروپایی این محصول است.
آمارها همچنین نشان می دهد که حجم محموله های ارسالی از سوی عربستان و کویت به ترتیب 6000 و 3.170 تن بوده است. از طرفی عرضه کنندگان اروپایی استایرن نیز مقادیر زیادی از این محصول را روانه بازار ترکیه کردند.
رقم واردات از اسپانیا و فرانسه نیز در ماه اوت به ترتیب 11 هزار و 164 و 6 هزار و 750 تن ثبت شد.
علی رغم کاهش عرضه استایرن در اروپا طی ماه ژوئن و اوایل ماه ژوئیه، به دلیل مشکلات غیر منتظره در بخش تولید، عرضه این محصول در ادامه ماه ژوئیه به حالت عادی بازگشت و امکان صادرات این محصول به بازارهای خارج از قاره سبز فراهم آمد.
ترکیه یک واردکننده خالص (net importer) استایرن به شمار می رود. البته صادرات استایرن این کشور با افزایش ناچیز 1.6 درصدی در ماه اوت سال 2017 میلادی، به 505 تن رسید.
استایرن مونومر با مقادیر زیاد در تولید پلاستیک ‌ها و رزین ‌هایی نظیر پلى استایرن، کوپلیمرها از قبیل استایرن ـ آکریلونیتریل (SAN)، کوپلیمرهاى بنزن دى ونیل ـ استایرن، لاتکس ‌های استایرن بوتادین ـ استایرن (SBR)، آکریلونیتریل ـ بوتادین ـ استایرن (ABS)، پلى استرهاى اشباع نشده (استایرنه) و پلی استایرن به کار می رود.

تعداد بازدید : ۳,۰۲۵