برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در کلاس جهانی

برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در کلاس جهانی
(چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۲۷

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که نمایشگاه ایران پلاست را درکلاس جهانی برگزار کردیم گفت:یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست فرصتی مناسب برای انتقال فناوری و جذب سرمایه گذاری های جدید در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی ایران بود.

مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا درمورد برگزاری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست گفت: با بازدید و الگوبرداری از نمایشگاه های بین المللی و کمک گرفتن از برگزار کنندگان بین المللی تلاش کردیم که این دوره در یک کلاس جهانی برگزار شود، همچنین با بازخوردها و پیشنهادهای ارائه شده امیدوارم که نمایشگاه های دوره های بعد با گستردگی بیشتری برگزار شود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در مورد هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه گفت: هیچوقت نباید فراموش کنیم که هدف اصلی نمایشگاه ایران پلاست گرد هم آمدن فعالان صنعت پلاستیک و پلیمر است یعنی تولید کنندگان بالادست و پایین دست پتروشیمی و تولید کنندگان تجهیزات و ماشین آلات داخلی و خارجی درکنار هم قرار گرفته و موجب هم افزایی صنعتی شوند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: پتروشیمی رکن اقتصادی و تاثیرگذار در اشتغالزایی و رشد و توسعه اقتصادی کشور است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: گفت: نمایشگاه ایران پلاست به عنوان یکی از معتبرترین نمایشگاه های تخصصی صنعت پلاستیک منطقه ظرفیت ها و توانمند های این صنعت را در منظر دید جهانیان قرار داد و صنعتگران ایرانی را نیز با دستاوردهای روز دنیا آشنا کرد و باید به این نکته اشاره کرد که این رویداد بزرگ نمایشگاهی فرصتی برای ارایه دستاوردهای جدید صنعت پلاستیک ، نمایش نوآوری ها و دستاوردهای فناوری این صنعت و توجه ملی به قابلیت ها و توانمندی های این صنعت و تمرکز بر رفع چالش ها و موانع توسعه آن و تبیین فرصت ها و ارایه راهکار و رفع موانع بود.
وی افزود: تفاهم نامه هایی که با شرکت های معتبر بین المللی پیشتر امضا شده است بزودی برآورد فنی و اقتصادی آنها از سوی شرکت های خارجی به پایان می رسد و نتایج آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.
شاهدایی در مورد بسته های تشویقی جذب سرمایه‌گذار خارجی گفت: مشوق هایی برای تکمیل زنجیره تولید از بالادست تا پایین دست در نظر گرفته شده است که با تکمیل هر مرحله از زنجیره، تولید کنندگان در قیمت خوراک شامل تخفیف می شوند یعنی تولید کنندگان محصولات پتروشیمی با خوراک گازی اگر تا سه مرحله از زنجیره پیش بروند در قیمت خوراک تا ۳۰ درصد در مناطق محروم تخفیف خواهند داشت.
به گزارش نیپنا، ایران پلاست یازدهم با شعار «بهبود فضای کسب و کار در صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک کشور» و حضور ۶۰۰ شرکت داخلی و ۵۲۴ شرکت خارجی برگزار شد که نشان از رشد ۳۹ درصدی شرکت کنندگان داخلی و ۲۱ درصدی شرکت کنندگان خارجی نسبت به دوره گذشته دارد؛ شرکت هایی از بلژیک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، هند، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، اسپانیا، انگلیس، تایلند، چک، قبرس، ترکیه، تایوان، چین، ژاپن و امارات در این نمایشگاه حضور دارند.
یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از ۲ مهرماه ۱۳۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار شد و امروز به کار خود پایان می دهد.


تعداد بازدید : ۲,۰۹۱