نقش آفرینی صنایع پایین دستی پتروشیمی در توسعه صنعتی کشور

نقش آفرینی صنایع پایین دستی پتروشیمی در توسعه صنعتی کشور
(سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۳۷

صنایع پایین دست پتروشیمی امید صنعت کشور است و به پشتوانه این صنعت می توانیم توانایی کشور را به لحاظ فنی و صنعتی گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از غرفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران گفت: پتروشیمی توانسته مواد اولیه را به محصولاتی با ارزش افزوده بالا تبدیل کند و به همین دلیل باید قدردان تمام تلاشگران عرصه صنعت پتروشیمی باشیم که تضمین کننده آینده صنایع کشور هستند.
وی در ادامه افزود: با وجود رشد صنایع بالادست پتروشیمی به دلیل محدودیت در سرمایه گذاری٬ صنایع پایین دست در مقایسه با آن پیشرفت کمی داشته که بخشی از تولیدات صنایع بالادست به کشورهای دیگر صادر می شد. امیدواریم که این تولیدات از طریق شرکت های دانش بنیان در فعالیت های اقتصادی صنایع پایین دست پتروشیمی بخش خصوصی وارد شده و با کمک صندوق توسعه ملی و حمایت دولت بر اساس مقررات در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای مواد اولیه استفاده شود.

 وی گفت: صنایع پایین دست پتروشیمی امید صنعت کشور است و به پشتوانه این صنعت می توانیم توانایی کشور را به لحاظ فنی و صنعتی گسترش دهیم.

تعداد بازدید : ۱,۷۲۸