در گفتگو با ستاد نمایشگاه اعلام شد:

افزایش صادرات پلی‌اتیلن ایران به اتحادیه اروپا/ آنتورپ هاب توزیع پتروشیمی ایران در قاره سبز

افزایش صادرات پلی‌اتیلن ایران به اتحادیه اروپا/ آنتورپ هاب توزیع پتروشیمی ایران در قاره سبز
(سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۰:۲۷

یک مقام مسئول در پتروشیمی امیرکبیر از افزایش حجم صادرات انواع گریدهای پلی اتیلن پتروشیمی امیرکبیر به کشورهای اروپایی خبر داد و اعلام کرد: انبارهای ذخیره‌سازی و توزیع محصولات پلیمری در پایانه پتروشیمی آنتورپ بلژیک برای افزایش حجم صادرات به کشورهای اروپایی اجاره شده است.

«احسان خرم دل» در گفتگو با ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با اشاره به افزایش حجم صادرات محصولات پلیمری پتروشیمی امیرکبیر به کشورهای اروپایی، گفت: در طول 6 ماهه نخست امسال حدود 250 هزار تن انواع محصولات پلیمری شامل پلی اتیلن سبک، سنگین و سبک خطی در پتروشیمی امیرکبیر تولید شده است.

سرپرست مهندسی فروشی شرکت پتروشیمی امیرکبیر با اعلام اینکه 60 درصد محصولات پلیمری تولیدی شده برای تامین نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی در بازار داخلی عرضه شده و مابقی صادر شده است، تصریح کرد: از ابتدای امسال حجم صادرات پتروشیمی ایران به کشورهای اروپایی با افزایش همراه بوده است.

این مقام مسئول از صادرات تک محموله محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپایی شامل صربستان، آلمان، بلژیک، کرواسی، رومانی، ترکیه، ایتالیا و روسیه خبر داد و افزود: علاوه بر این مقادیری از محصولات پلی اتیلنی پتروشیمی امیرکبیر به کشورهای حوزه آسیای میانه، مرکزی و قفقاز، چین، کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی با اشاره به اجاره انبارهای ذخیره سازی و توزیع محصولات پلیمری در پایانه پتروشیمی آنتورپ بلژیک، افزود: تاکنون یک انبار پنج هزار تنی در آنتورپ بلژیک برای افزایش حجم صادرات محصولات پلیمری به کشورهای اروپایی در اختیار گرفته شده است.

خرم دل با یادآوری اینکه در شرایط فعلی هیچ گونه محدودیتی برای انتقال ارز حاصل از فروش محصولات، تامین کشتی و بیمه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در کنار اروپا و آسیا، برنامه ریزی برای حضور در بازار پتروشیمی آفریقا هم در دستور کار قرار گرفته است.

پتروشیمی امیرکبیر از ظرفیت تولید سالانه انواع محصولات پلیمری شامل پلی اتیلن سبک، سنگین، سبک خطی و پلی پروپیلن برخوردار است.

گفتنی است، یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار می‌شود.

تعداد بازدید : ۳,۷۸۷