نمایشگاه ایران پلاست فرصتی مناسب برای رشد صنایع داخلی

نمایشگاه ایران پلاست فرصتی مناسب برای رشد صنایع داخلی
(دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶) ۱۱:۵۵

یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست افزون بر فراهم ساختن فرصت سرمایه گذارى درصنایع پایین دستى پتروشیمى می تواند مسیر توسعه صنعتی کشور را هموار کند.

علی محمد بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا درحاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست درمورد مزایای برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه صنایع پایین دست پتروشیمی اظهارکرد: یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا شرکت های پتروشیمی و فعالان بخش خصوصی بتوانند در فضایی دوستانه و شفاف مذاکره کرده و ارتباطات خود را در زمینه های مختلف افزایش دهند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تبادل اطلاعات و آگاهی با دستاوردهای جدید در صنعت پلیمر و ارتقا کیفیت محصولات و ساخت دستگاه‌ها و آشنایی با گستردگی و تنوع ساخت و تولید محصولات پلاستیکی از عمده ترین مزایای مشارکت و حضور در نمایشگاه بین المللی ایران پلاست است .

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: وی با اشاره به این که تولید مواد پلاستیکی و پلیمری از محصولات پتروشیمی سبب ایجاد ارزش افزوده بالاتری می شود، افزود: تبدیل هرچه بیشتر مواد پتروشیمی به محصولات پلاستیکی سبب تامین کامل نیاز داخلی و صادرات مازاد آن به کشورهای همسایه می شود.

بساق زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در چهار حوزه مواد اولیه، ماشین آلات، محصولات ساخته و نیمه ساخته، خدمات فنی و مهندسی تصریح کرد: حضوراین چهار گروه در کنار یکدیگر دراین نمایشگاه تعامل بسیار خوبی میان آنها به وجود می آورد.

مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که حضور شرکت های داخلی و خارجی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست نسبت به دوره گذشته رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: امیدوارم نتایج این نمایشگاه به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور کمک  کند و با افزایش تعاملات بین المللی و انتقال فناوری، بتوانیم هم تامین کننده نیاز داخل و هم صادر کننده به کشورهای جهان باشیم.

وی افزود: به دلیل اعتبار بالای این نمایشگاه در منطقه خاورمیانه و حضور گسترده شرکت های معتبر بین‌المللی فعالان عرصه پلاستیک و سفیران کشورهای دیگر با بازدید از این نمایشگاه امکان توسعه این صنعت را در کشورهای خود فراهم نمایند به عبارت دیگر ایران پلاست می تواند منجر به توسعه صنعت پتروشیمی درکشورمان شود.

تعداد بازدید : ۱,۰۳۳