رشد آرام معامله سهام پتروشیمی ها در بورس

رشد آرام معامله سهام پتروشیمی ها در بورس
(چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶) ۱۶:۳۶

میزان و ارزش معامله سهام شرکت های پتروشیمی درآخرین روز معاملاتی هفته بورس تهران رشدی آرام را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، امروز سهام داران گروه شیمیایی 56 میلیون و 672 هزار سهم این گروه را به ارزش 110 میلیارد و 17 میلیون ریال خریداری کردند.
درداد و ستدهای امروز سهامداران بورس تهران شاهد برتری سه گروه خودرو، فلزات اساسی و فراورده های نفتی بودند. شیمیایی ها هم چهارمین گروه از نظر ارزش معاملات بودند.
بر اساس این گزارش ، امروزدر گروه شیمیایی و فراورده های نفتی، معاملات نماد شلعاب صف خرید و نمادهای شپدیس، شکلر، شگل، شرانل، شبهرن، شتران، شخارک، زاگرس، شفارس، پترول و پارسان مثبت سپری شد.
امروز سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین متوقف بود و معامله ای انجام نشد.
گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان نیز با رشدی 1.44درصدی به 1479 ریال رسید. پتروشیمی پردیس دیگر شرکتی بود که امروز را با روندی سبز پشت سر گذاشت. هر سهم این شرکت 0.31 درصد رشد در قیمت پایانی داشت و بر روی 6065 ریال متوقف شد. پتروشیمی شازند هم با رشدی اندک تقریبا در قیاس با روز معاملاتی قبل بدون تغییر ماندند.
در عین حال، پتروشیمی زاگرس با رشدی 0.71 درصدی در قیمت پایانی به 21377 ریال رسید. پتروشیمی شیراز هم که در آخرین قیمت مثبت بود، در قیمت پایانی 0.73 درصد افت را به ثبت رساند.
بر پایه این گزارش ، پتروشیمی کرمانشاه نیز امروز 0.12 درصد افت را به ثبت رساند تا در قیمت پایانی بر روی 2598 ریال بایستد. در عین حال، صنایع پتروشیمی خلیج فارس در قیمت پایانی 0.06 درصد کاهش داشت. پتروشیمی خراسان هم با کاهشی 0.65 درصدی در قیمت پایانی به 5492 ریال رسید.
از سوی دیگر، پتروشیمی خارک با رشدی 3.26 درصدی در آخرین قیمت و 0.03 درصدی در قیمت پایانی به روز کاری خود پایان داد.
پتروشیمی جم با 0.02 درصد و پتروشیمی مارون با 0.56 درصد، دیگر شرکت هایی بودند که با رشدی اندک اما مثبت مواجه شدند. اما در مقابل، پتروشیمی فناوران و فارابی کاهشی اندک داشتند.
در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای خساپا، خودرو، وغدیر، کگل و رمپنا با رشد حدود 488 واحدی به ارتفاع 85،831 رسید که در این بین نمادهای شپنا و شبندر با معاملات منفی بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

تعداد بازدید : ۱,۹۳۱