نخستین یادواره شهدای غواص در اعماق آب های خلیج فارس برگزار شد

نخستین یادواره شهدای غواص در اعماق آب های خلیج فارس برگزار شد
(سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶) ۱۵:۵۶

شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس «یادواره شهدای غواص در اعماق آبهای خلیج همیشه فارس» را از روز دوشنبه، بیست و هفتم شهریورماه با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای غواص استان بوشهر در مدرسه بین‌المللی غواصی پازارگاد برگزار کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پازارگاد، مدیر و مدرس مرکز بین‌المللی غواصی پازارگاد هدف از راه‌اندازی نمایشگاه تصاویر شهدای غواص در اعماق خلیج فارس را زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان و تجلیل از مقام بلند آن‌ها عنوان کرد و افزود: باید به یاد داشته باشیم اگر امروز امنیت در کشور وجود دارد، به خاطر خون پاک شهداست و امیدواریم توانسته باشیم گامی کوچک در این جهت برداشته باشیم.
امین جدیدی افزود: ما دو نمایشگاه تصاویر شهدای غواص را در اعماق 10 متر و 23 متر بر روی کشتی مغروق دایر کردیم و خانواده‌های این عزیزان با گذراندن آموزش‌های ابتدایی غواصی می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد به‌عنوان میزبان این یادواره درباره هدف از برگزاری این یادواره گفت: ایام دفاع مقدس بهانه‌ای شد تا این یادواره را در مرکز غواصی پازارگاد و به یاد شهدای غواصی که در دوران دفاع مقدس شهید شدند برگزار کنیم. به همین منظور با دعوت از خانواده معظم این شهدا به‌خصوص شهدای غواص شهرهای عسلویه، جم و کنگان و با مدد از این شهدا، ضمن معرفی کارهای مختلفی همچون فعالیت‌های محیط زیستی و... که در این مرکز غواصی انجام می‌شود خانواده‌ها نیز با آموزش غواصی می‌توانند از نمایشگاه عکسی که در اعماق آبهای خلیج فارس برگزار شده است، بازدید کنند.
محمد صفائیان در خصوص استقبال مدیران شرکت‌های پتروشیمی منطقه و مسئولان منطقه نیز گفت: با توجه به اینکه برای نخستین بار است که چنین یادواره‌ای برگزار می‌شود اکثر مدیران و کارکنان شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس و بسیجیان پس از دیدن پوستر و دعوت‌نامه این یادواره از این رویداد استقبال کردند و ما هم با تشویق این دوستان است که در این مسیر حرکت می‌کنیم و امیدواریم حداقل مقدار کمی از دینی که شهدا به گردن ما دارند را با برگزاری این یادواره و دعوت از خانواده این شهدا، ادا کنیم و یاد و خاطره آن بزرگواران را گرامی بداریم.
صفائیان در این خصوص افزود: این یادواره همچنان ادامه دارد و افرادی که ثبت‌نام می‌کنند می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
علی رحمانی، معاون محترم فرمانداری عسلویه نیز پس از بازدید از نمایشگاه عکس شهدای غواص و آشنایی با کارهایی که مرکز غواصی پازارگاد در خصوص حفاظت از محیط‌زیست انجام می‌دهد، گفت: شرکت پازارگاد کار بسیار جالب و ارزنده‌ای انجام داده است و برای نخستین بار یادواره شهدای غواص و نمایشگاه عکس در اعماق دریا را در منطقه برگزار می‌کند و جا دارد که تشکر کنم از آقای صفائیان و همکارانشان که انصافاً کارهای بزرگی را به‌خصوص در حوزه آموزش در منطقه انجام داده‌اند.
رحمانی افزود: انشا الله این نوآوری‌ها ادامه داشته باشد تا مردم شهرستان عسلویه بتوانند از این امکانات استفاده کنند و آموزش‌های لازم را ببینند و امیدواریم که در بحث‌های محیط زیستی و پاک‌سازی بستر دریا بتوانیم فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست را در این منطقه ساری و جاری کنیم.
محمد شریف شهریاری، مدیرعامل شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی نیز که یکی دیگر از مهمانان این یادواره بود در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تشکر از همه افرادی که در برپایی این یادواره تلاش کردند و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند گفت: با توجه به اینکه ما در منطقه‌ای هستیم که اکوسیستم دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است که همه مردم و کارکنانی که در این منطقه هستند در خصوص حفاظت از محیط‌زیست دریا اقداماتی را انجام دهند این یادواره باعث شد که پیوندی باشد به یاد و نام مبارک شهدای غواص که اتفاق بسیار خوبی است و امیدواریم که ثمرات خوبی برای محیط‌زیست دریایی کشور به‌خصوص برای شرکت‌های پتروشیمی که در مجاورت دریا هستند، داشته باشد.
محسن کرمی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی نیز پس از پایان این یادواره گفت: برپایی این یادواره واقعاً کار ارزشمندی بود و دوباره ما را با خاطرات جنگ و به‌خصوص شهدای غواص که موضوع اصلی این یادواره بود آشنا کرد و باعث شد که یاد و خاطره این شهدا گرامی داشته شود.
گفتنی است در این یادواره که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، نمایشگاه عکسی از شهدای غواص به طول 60 متر در اعماق آب های نیلگون خلیج همیشه فارس برای بازدید خانواده‌های معظم شهدا و مهمانان دایر بود.
این یادواره به‌منظور تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا به‌خصوص 175 شهید غواص عملیات کربلای 4 و 5 که با تأسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، از خود گذشتگی و شجاعت، شهامت و صداقت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جان‌فشانی نمودند و حماسه‌ای جاوید آفریدند، برگزار شد.

تعداد بازدید : ۲,۵۲۲