در گفتگو با نیپنا اعلام شد:

صعود 8 پله‌ای هلدینگ «پارسیان» در رده بندی شرکت‌های بزرگ پتروشیمی جهان

صعود 8 پله‌ای هلدینگ «پارسیان» در رده بندی شرکت‌های بزرگ پتروشیمی جهان
(سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶) ۱۱:۲۹

مدیرعامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با اشاره به صعود 8 پله ای هلدینگ پتروشیمی پارسیان در رده بندی 100 شرکت‌ بزرگ صنایع پتروشیمی جهان، اعلام کرد: «پارسیان» در آخرین رتبه‌بندی موسسه ICIS با هشت پله صعود به 57 جهان ارتقا یافته است.

مهندس «مرتضی عزیزی» در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به ارتقای رتبه هلدینگ پتروشیمی پارسیان در رده بندی شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی جهان، گفت: با توجه به اینکه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان جوان بوده و سرمایه و دارایی‌ها از حداقل به حداکثر فعلی افزایش یافته یکی از هلدینگ های خصوصی در صنایع پتروشیمی ایران و جهان به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یادآوری اینکه از مرداد 1386 دارایی‌های موجود هلدینگ نه واگذاری بوده و نه رد دیون و ... بلکه دارایی‌های شرکت همه به دنبال اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی تجمیع و عمدتا از مسیر بورس اوراق بهادار خریداری شده است، تصریح کرد: رتبه هلدینگ پتروشیمی پارسیان بدون درنظر گرفتن درآمد شرکت از محل شرکت‌های پالایشی زیرمجموعه، در آخرین رتبه بندی موسسه ICIS با هشت پله صعود به 57 جهان ارتقا یافته است.
به گفته این مقام مسئول این شرکت موفق شد تا با دستیابی به بالاترین بازده فروش و بازده دارایی در بین 100 شرکت برتر پتروشیمیایی جهان، عملکرد مناسبی در سودآوری و استفاده بهینه از دارایی‌های شرکت ارائه کند.
وی در ادامه با بیان اینکه در طول سال‌های 2014 تا 2017 میلادی هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب رتبه 83، 66، 64 و 57 جهان بوده است، اظهار داشت: نفت و گاز پارسیان یک هلدینگ دو منظوره پالایشی و پتروشیمی (پترو پالایشی) است ولی این رنکینگ مربوط به پتروشیمی‌ها بوده و ملاک رتبه‌بندی در این رنکینگ تنها میزان فروش پتروشیمی‌ها به ارزش 7/5 میلیارد دلار و با رشد 12 درصدی نسبت به سال قبل است.
عزیزی، ادامه داد: با این وجود این شرکت در رتبه بندی بیشترین رشد درآمد فروش و حاشیه سود عملیاتی نیز توانسته است در بین 10 شرکت برتر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان همچنین در خصوص تاثیر ارتقا رنکینگ در اخذ تضامین بین‌المللی و بازگشایی خطوط اعتباری خارجی، بیان کرد: قطعا ارتقای رتبه و جایگاه هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان در این رتبه بندی که توسط یک موسسه بین‌المللی با اعتبار بین‌المللی انجام گرفته مسیرهای بازگشایی خطوط اعتباری بین‌المللی به ویژه فاینانس را تسهیل می‌کند.

تعداد بازدید : ۴,۱۲۴