مشارکت صنایع پایین دستی پتروشیمی برای تامین نیاز عراق در ایام اربعین

مشارکت صنایع پایین دستی پتروشیمی برای تامین نیاز عراق در ایام اربعین
(یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶) ۰۹:۵۵

صنایع پایین دستی پتروشیمی ایران آمادگی دارند تا نیازهای کشور عراق به محصولات مختلف در ایام اربعین حسینی را تامین کنند.

روح اله وحید کیانی رییس امور هماهنگی و نظارت بر تنظیم بازار پتروشیمی دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به ایام محرم و صفر و افزایش تقاضا برای محصولات پلیمری، غذایی و نیز بسته بندی اظهار کرد: همانند سال های گذشته تولید کنندگان ایرانی آمادگی دارند تا نیازهای کشور های همسایه به ویژه کشور عراق را تامین کنند.
وی افزود: در سال های قبل تقاضا برای ایام اربعین بیشتر بود و خوشبختانه صنایع پایین دستی پتروشیمی کشورمان سهم بزرگی در تامین نیازهای کشور عراق داشتند و افزون بر مواد اولیه مورد نیاز در بحث بسته بندی مواد غذایی، آب، دارو و دیگر موارد پزشکی تولید کنندگان ایرانی مشارکتی فعال داشتند.
کیانی با بیان این که همکاری های بسیار خوبی میان سازمان هلال احمر و دیگر نهاد های خدماتی با صنایع پایین دستی پتروشیمی در گذشته وجود داشته است گفت: کیفیت و قیمت مناسب محصولات ایرانی سبب شده است تا استقبال مطلوبی را از سوی کشورهای همسایه برای محصولات مختلف پلیمری شاهد باشیم.
به گزارش نیپنا، چند سال قبل ودر ایام اربعین اتحادیه صنایع پایین دستی به کمک یکی از شرکت های عراقی توانست نمایشگاه ظروف یکبار مصرف را در شهر کربلا برگزار کند که رخداد مهم و قابل توجهی بود. این در حالی است که در صورت ادامه این روند ، می توان حجم عرضه در این چارچوب را افزایش داد و همچنین بخش بزرگ تری از این بازار را از آن خود کرد.
در این میان با توجه به تقاضای نسبتاً نامحدود ظروف یکبار مصرف در بازار عراق مخصوصاً مناطق جنوبی و شیعه نشین آن ، قیمت اهمیت بسیاری دارد و بهتر است با سیاست فروش منظم ، بخش بزرگ تری از این بازار را برای همیشه از آن محصولات صادراتی ایران کنیم.
گفتنی است که در بازار عراق اجناس ایرانی از اعتبار و جذابیت بالایی برخوردار هستند و همیشه مخاطب خاص خود را دارند بنابراین باید بیش از گذشته به قیمت اهمیت داد تا این چهره مطلوب خدشه دار نشود.
کارشتاسان اعتقد دارند که باید بازار عراق را به چشم شریکی طولانی مدت نگاه کرد نه بازاری برای فروش محدود و مقطعی بنابراین تجار و تولیدکنندگان کشور ما شایسته است با نگاهی راهبردی به این بازار مهم بنگرند.

تعداد بازدید : ۲,۸۰۰