مدیرعامل پتروشیمی ایلام خبر داد:

ژاپن مشتری یک محصول پلیمری صنعت پتروشیمی ایران

ژاپن مشتری یک محصول پلیمری صنعت پتروشیمی ایران
(چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶) ۱۵:۳۸

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از اعلام آمادگی و اظهار تمایل شرکت‌های ژاپنی برای خرید پلی اتیلن گرید بادی پتروشیمی ایلام خبر داد و گفت: برای نخستین بار تولید دو گرید جدید پلیمری در پتروشیمی ایلام آغاز شده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پتروشیمی ایلام، «فرهاد دانشی» درباره آخرین وضعیت تولید محصولات پلیمری در پتروشیمی ایلام، گفت: از ابتدای آغاز تولید در واحد پلی اتیلن پتروشیمی ایلام تاکنون حدود ۵۲۰ هزار تن پلی اتیلن تولید شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با اعلام اینکه بر اساس برنامه‌ی زمان‌بندی سال ۹۶ باید حدود ۲۰۰ هزار تن گریدهای مختلف پلی اتیلن در پتروشیمی ایلام تولید و عرضه شود، تصریح کرد: سیاست و هدف اول پتروشیمی از تولید محصولات پلیمری و انواع پلی اتیلن تامین خوراک و نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی داخلی بوده و مازاد نیاز داخلی صادر خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به تولید چهار گرید پرفروش در پتروشیمی ایلام، اظهار داشت: بر این اساس برای نخستین بار دو گرید جدید ۸۲۰۰B و PE-۸۰ در طول یک ماه گذشته در پتروشیمی ایلام تولید و عرضه شده است.
با بیان اینکه هم اکنون پتروشیمی ایلام از ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن برخوردار است، تاکید کرد: از سوی دیگر پیش بینی می‌شود با راه اندازی واحد الفین و عدم پرداخت هزینه‌ انتقال و هدررفت اتیلن در مسیر خط لوله سالانه حدود ۱۳ میلیون دلار صرفه‌جویی نسبت به تامین خوراک از مسیر خط لوله اتیلن غرب حاصل شود.
دانشی در ادامه با یادآوری اینکه تولید گرید ۷۰۰۰F یک گرید پرمصرف در بازار داخل و خارج کشور است و پتروشیمی ایلام دارای برند این محصول است، گفت: از سوی دیگر هم اکنون شرکت های داخلی به دنبال خرید گرید PIPE از پتروشیمی ایلام هستند که انعطاف پذیری پتروشیمی ایلام را در بازار بالا می‌برد.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام همچنین از اعلام آمادگی و اظهار تمایل شرکت‌های ژاپنی برای خرید پلی اتیلن گرید بادی پتروشیمی ایلام شده اند، خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته تاکنون هیچ گونه شکایتی از طرف مشتریان نسبت به کیفیت محصولات پتروشیمی ایلام مطرح نشده که این موضوع برای پتروشیمی ایلام یک افتخار و اعتبار است .

تعداد بازدید : ۲,۲۹۸