هدف گذاری صنعت پتروشیمی ایران برای تولید محصولات جدید

هدف گذاری صنعت پتروشیمی ایران برای تولید محصولات جدید
(دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶) ۱۲:۴۲

مدیربرنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تولید محصولات جدید که دارای ارزش افزوده بالا هستند در دستورکار قرار گرفته است.

فرنازعلوی مدیربرنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا ، با تاکید بر لزوم بهره گیری از فناوری های نوین در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی اظهار کرد: تولید گرید های جدید که دارای ارزش افزوده بالایی هستند با هدف تکمیل زنجیره ارزش و افزایش بهره وری یکی از راهبرد های مهم برای کاهش خام فروشی و حرکت به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان این که می توان با برنامه ریزی های منسجم و کار آمد صنعت پتروشیمی ایران را متحول کرد گفت: جذب سرمایه گذاری های جدید، انتقال دانش فنی روز جهان به داخل کشور، استفاده از ظرفیت های موجود در پژوهش و فناوری، مشارکت فعال تر سازندگان داخلی و همچنین همگرایی میان تمامی بخش های فعال در این صنعت پیشرو زمینه ساز تحقق برنامه های پیش بینی شده خواهد بود.
علوی تصریح کرد: مزیت دارا بودن خوراک فراوان در کشورمان می تواند افزایش ظرفیت تولید مجتمع های تولیدی در سراسر کشور را به دنبال داشته باشد و در آینده طرح های توسعه ای نیزمی توانند با دریافت خوراک پایدار تولید و صادرتی منسجم را تجربه کنند.
مدیربرنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: سیاست کلان صنعت در مسیر توسعه خود، تولیدی شدن طرح های در حال ساخت و افزایش ظرفیت تولید در کنار حضور پرقدرت در بازارهای بین المللی است و با طرح های بهره برداری شده در سال ۹۵ و طرح‌ها یی که در سال جاری تولیدی خواهند شد ،افزایش ظرفیت تولید و نیز رشد صادرات محقق می شود.
وی با اشاره به تلاش شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای خلق ارزش افزوده، پاسخگویی و تعهد به توسعه پایدار، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی فعالیت هایی مانند برنامه ریزی و سیاست گذاری، زمینه سازی توسعه زیرساخت های صنعت توسط بخش غیردولتی و یا با مشارکت آن، جذب سرمایه گذاران، راهنمایی و پشتیبانی سرمایه گذاران، پیشنهاد تدوین و اصلاح قوانین، مقررات و استانداردهای صنعت پتروشیمی و تنظیم گری در صنعت پتروشیمی را ارائه می دهد و با توجه به این موارد باید از ظرفیت های موجود برای توسعه این صنعت با مشارکت بخش خصوصی استفاده کرد.

تعداد بازدید : ۱,۰۵۳