درگفتگو با نیپنا اعلام شد:

پتروشیمی مرجان آماده راه اندازی شد

پتروشیمی مرجان آماده راه اندازی شد
(دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۵۰

مدیرعامل پتروشیمی مرجان با اشاره به پیشرفت 96 درصدی ساخت و آغاز مراحل راه اندازی پتروشیمی مرجان، گفت: پتروشیمی مرجان یکی از اولین طرح های پتروشیمی کشور بوده که در دولت دوازدهم تولید از آن آغاز خواهد شد.

«حسن بیگی» در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی و آغاز تولید از پتروشیمی مرجان، گفت: هم اکنون پیشرفت ساخت این طرح تولید متانول به بیش از 96 درصد رسیده است.
مدیرعامل پتروشیمی مرجان با با اشاره به روشن شدن مشعل در پتروشیمی مرجان از اواسط شهریور ماه امسال، تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان بندی مراحل پیش راه‌اندازی و راه اندازی این طرح پتروشیمی آغاز شده است.
این مقام مسئول با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود تا بهمن ماه امسال تولید از این طرح پتروشیمی آغاز شود، اظهار داشت: هم اکنون تمامی تجهیزات و کالاهای مورد نیاز طرح تامین شده و در مرحله نصب و راه اندازی است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای آغاز تولید آزمایشی متانول از پتروشیمی مرجان تا آذر ماه امسال، تاکید کرد: کل هزینه سرمایه گذاری برای طراحی، ساخت و بهره‌برداری از این طرح پتروشیمی حدود 465 میلیون یورو و 550 میلیارد تومان بوده که کل منابع از محل آورده سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین شده است.
بیگی با بیان اینکه خدمات و سرویس‌های جانبی مورد نیاز برای راه اندازی پتروشیمی مرجان هم تامین شده است، تاکید کرد: تمامی سرویس‌ها و خدمات از پتروشیمی دماوند تامین می‌شود ضمن آنکه با راه اندازی یک واحد در پتروشیمی مرجان، اکسیژن مورد نیاز برای راه اندازی پروژه تامین شده است.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: پتروشیمی مرجان یکی ازنخستین طرح های پتروشیمی کشور بوده که دولت دوازدهم تولید محصولات آن آغاز خواهد شد.
به گزارش نیپنا، پتروشیمی مرجان در صورت بهره برداری کامل از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول برخوردار است که خوراک این طرح توسط پالایشگاه های پارس جنوبی تامین خواهد شد.
پیش بینی می‌شود امسال سه طرح جدید تولید متانول شامل طرح‌های پتروشمی مرجان، فاز اول پتروشیمی بوشهر و پتروشیمی کاوه (به عنوان بزرگترین طرح تولید متانول ایران و خاورمیانه) در مدار بهره برداری قرار می‌گیرند که با راه‌اندازی این سه طرح تا پیش از پایان سال 96 ظرفیت تولید متانول ایران با افزایش بیش از دو برابری از مرز 10 میلیون تن در سال عبور می کند.

تعداد بازدید : ۷,۰۹۹