سرمایه گذاری مصر برای ساخت یک مجتمع بزرگ پتروشیمی در سوئز

سرمایه گذاری مصر برای  ساخت یک مجتمع بزرگ پتروشیمی در سوئز
(دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۳۳

مصر با سرمایه گذاری 6.8 میلیارد دلار قصد دارد تا یک مجتمع بزرگ پتروشیمی با ظرفیت 2 میلیون و 700 هزار تن را در حاشیه کانال سوئز بسازد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی هلنیک شیپینگ نیوز (hellenicshippingnews)، طارق الملا، وزیر نفت و ذخایر معدنی مصر، از ایجاد تعداد زیادی فرصت شغلی توسط بخش انرژی این کشور در پی احداث یک مجموعه پتروشیمی یکپارچه (integrated complex) در زمینی به مساحت 3 میلیون متر مربع در نزدیکی بندر عین السخنه خبر داد.

وی افزود: این پروژه ضمن پوشش نیاز بازار داخلی برای محصولات مختلف پتروشیمی، مواد خام مورد نیاز پروژه های پتروشیمی فعلی و آتی را فراهم می سازد. همچنین انتظار می رود که مازاد تولید این پروژه به صادرات اختصاص یابد.

بر اساس این گزارش ، الملا عنوان کرد: پروژه یادشده قرار است با مصرف سالانه چهار میلیون تن نفتا، 2 میلیون و 700 هزار تن محصولات متنوع پتروشیمی شامل بنزین، پی- زایلین (p-Xylene)، استایرن، آمونیاک، پلی پروپیلن (PP) و پلی اتیلن (PE) تولید کند. وزارت نفت این کشور در نظر دارد ظرف پنج سال آینده 6 میلیارد و 800 میلیون دلار برای تکمیل این طرح توسعه ای هزینه کند.

احمد درویش، رئیس منطقه اقتصادی کانال سوئز در ماه آوریل امسال اعلام کرد: دولت مصر برنامه دارد 30 پروژه به ارزش 20 میلیارد دلار را در این منطقه راه اندازی می کند.

این پروژه ها شامل احداث یک مجموعه پتروشیمی، یک پالایشگاه نفت، یک مجموعه صنعتی برای تولید سلول های خورشیدی، مجموعه ای برای تولید توربین های بادی، کارخانه هایی برای تولید منسوجات، مواد غذایی، وسایل برقی، موتور سیکلت و دیگر تولیدات صنعتی خواهد بود.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۹۲۶