راه اندازی طرح سولفورزدایی پتروشیمی ایلام تا پایان امسال

راه اندازی طرح سولفورزدایی پتروشیمی ایلام تا پایان امسال
(یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶) ۱۵:۵۹

طرح سولفور زدایی پتروشیمی ایلام تا پایان سال‌جاری راه اندازی خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی ایلام، مهندس «فرهاد دانشی» مدیرعامل پتروشیمی ایلام در مراسم تقدیر از مدیران و کارگران( پروژه SRU واحد سولفورزدایی پتروشیمی ایلام) با اشاره به ثبت رکورد یک میلیون ساعت کار بدون حادثه در واحد سولفورزدایی پتروشیمی ایلام، گفت: ایمنی درمحیط کار باید به یک فرهنگ تبدیل شود و کارکنان شاغل در واحد سولفورزدایی استانداردهای شرکت‌های بزرگ جهان را الگوی خود برای رعایت نکات ایمنی در محیط کار قرار دهند.
"مصطفی جرقویی" مدیر پروژه سولفورزدایی پتروشیمی ایلام هم با بیان اینکه هم اکنون پیشرفت عملیات ساخت و بهره برداری از واحد SRU پتروشیمی ایلام به حدود 80 درصد رسیده است، تصریح کرد: از این میزان پیشرفت بخش ساختمان و نصب این طرح به بیش از 56 درصد رسیده است.
این مقام مسئول با اعلام اینکه در شرایط فعلی کارهای مهندسی این پروژه به پایان رسیده است و سفارش کالا و تجهیزات آن انجام شده است، اظهار داشت: هم اکنون وضعیت تامین کالا و تجهیزات طرح سولفورزدایی از گاز پتروشیمی ایلام در مرحله حمل و انتقال کالا به سایت پروژه است.
وی پیشرفت اجرای بخش تدارکات و خرید را بیش از 90 درصد پیشرفت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر 550 نفر برای تکمیل و بهره برداری از این طرح به صورت همزمان مشغول به کار هستند و عملیات سیویل و نصب ساختمان این طرح به پیمانکاران بومی واگذار شده است.
جرقویی با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی پروژه تاکنون رکورد یک میلیون و 600 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه ثبت شده است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود به زودی جشن 2 میلیون نفر ساعت بدون حادثه را در واحد SRU برگزار کنیم.
مدیر پروژه سولفورزدایی پتروشیمی ایلام همچنین در خصوص زمان بندی بهره برداری و راه اندازی این طرح هم توضیح داد: بر اساس زمان بندی و برنامه‌ریزی انجام گرفته پروژه سولفورزدایی تا بهمن ماه امسال پیش راه اندازی و تا پایان سال‌جاری راه اندازی خواهد شد.
گفتنی است، طرح جدید الفین پتروشیمی ایلام از ظرفیت تولید سالانه 458 هزار تن اتیلن، 124 هزار تن پروپیلن، 75 هزار تن برش چهار کربنه، 132 هزار تن بنزین پیرولیز، 33 هزار تن سوخت مایع برخوردار است.
پتروشیمی ایلام یکی از طرح‌های مسیر خط لوله اتیلن غرب بوده که حدود سه سال قبل طرح تولید پلی اتیلن این مجمتع پتروشیمی به طور رسمی افتتاح و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

تعداد بازدید : ۲,۱۷۷