در گفتگو با نیپنا اعلام شد:

آلمان قرارداد پیش خرید متانول در صنایع پتروشیمی با ایران امضا کرد

آلمان قرارداد پیش خرید متانول در صنایع پتروشیمی با ایران امضا کرد
(شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶) ۱۳:۰۸

مدیرعامل طرح پتروشیمی مرجان از امضای اولین قرارداد پیش فروش محصول یک طرح پتروشیمی، میان پتروشیمی مرجان و یک شرکت بزرگ آلمانی برای فروش متانول خبر داد.

مهندس حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار نیپنا از امضای نخستین قرارداد پیش فروش متانول یک طرح در دست اجرای صنعت پتروشیمی ایران با یک شرکت بزرگ اروپایی خبر داد و گفت: همزمان با آغاز شمارش معکوس برای بهره برداری از مجتمع پتروشیمی مرجان، قراردادی با یک شرکت بزرگ آلمانی برای پیش فروش محصولات تولیدی این مجتمع (محصول متانول) امضا شده است.
مدیرعامل طرح پتروشیمی مرجان با اعلام اینکه هم اکنون پیشرفت ساخت پتروشیمی مرجان به بیش از 96 درصد رسیده است، تصریح کرد: تولید محصول از این طرح پتروشیمی امسال آغاز می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه در آستانه آغاز تولید در پتروشیمی مرجان، قرارداد پیش فروش محصول با شرکت آلمانی امضا شده است، اظهار داشت: با امضای این قرارداد عملا منابع مالی برای تامین و تکمیل پتروشیمی مرجان تامین خواهد شد.
بیگی با تاکید بر اینکه با امضای این قرارداد عملا در مدت زمان دو سال کل هزینه های سرمایه گذاری پتروشیمی مرجان بازگشت داده خواهد شد، تاکید کرد: مرجان نخستین طرح پتروشیمی بوده که موفق شده قرارداد پیش فروش محصول با شرکت‌های اروپایی امضا کند.
به گزارش نیپنا، پتروشیمی مرجان در صورت بهره برداری کامل از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول برخوردار است که خوراک این طرح توسط پالایشگاه های پارس جنوبی تامین خواهد شد.
پیش بینی می‌شود امسال سه طرح جدید تولید متانول شامل طرح‌های پتروشمی مرجان، فاز اول پتروشیمی بوشهر و پتروشیمی کاوه (به عنوان بزرگترین طرح تولید متانول ایران و خاورمیانه) در مدار بهره برداری قرار می‌گیرند که با راه‌اندازی این سه طرح تا پیش از پایان سال 96 ظرفیت تولید متانول ایران با افزایش بیش از دو برابری از مرز 10 میلیون تن در سال عبور می‌کند.

تعداد بازدید : ۲,۷۶۶