ورود بانک های خصوصی به تامین مالی طرح های پتروشیمی

ورود بانک های خصوصی به تامین مالی طرح های پتروشیمی
(چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶) ۱۴:۵۱

بانک های خصوصی همگام با بانک های توسعه ای علاقه مند به حضور در صنعت پتروشیمی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، بازدهی مناسب صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری درآن را توجیه پذیرمی کند و در این مسیر مشارکت بانک های داخلی در طرح های توسعه ای صنعت ارزش آفرین پتروشیمی در سالیان اخیر روندی رو به رشد را تجربه کرده است هرچند که توسعه این صنعت، نیازمند همکاری بیشتر نظام بانکی است.
مدیرعامل بانک شهر درگفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید برآمادگی بانک های خصوصی برای ورود به صنعت پتروشیمی اظهار کرد: بانک شهر به تازگی همسو با دیگر بانک های کشور در تامین مالی طرح های پتروشیمی ورود پیدا کرده است و حدود 400 میلیارد تومان گشایش ال سی از طرف این بانک صورت گرفته است .
حسین پورزرندی با تاکید براین که صنایع به ویژه صنعت پتروشیمی به طور قطع نیاز به سرمایه گذاری بانک ها دارند ،گفت : واقعیت این است که حاشیه سود برخی صنایع پایین است هزینه های مالی و نرخ سود تسهیلات برای صنعت جذاب نیست و باید اقدام اساسی برای این موضوع صورت گیرد اما صنعت پتروشیمی کشورمان با توجه به زیر ساخت های مناسب از آینده ای درخشان برخوردار است.
مدیرعامل بانک شهر تصریح کرد: به دلیل بازدهی مناسب بسیاری از صنایع از جمله صنعت پتروشیمی بانک ها تمایل دارند که در این بخش سرمایه گذاری هایی داشته باشند به همین دلیل یکی از برنامه ریزی های آتی بانک های خصوصی همگام با بانک های توسعه ای حضور در صنایع مهم کشور از جمله صنعت پتروشیمی است.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش از  بانک های داخلی خواست تا مشارکت موثرتری در ساخت  و تکمیل طرح های پتروشیمی داشته باشند.
علی محمد بساق زاده گفته بود: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه خود افزون بر جذب سرمایه گذاری های خارجی باید از ظرفیت های موجود در نظام بانکی کشور نیز بهره مند شود و همکاری بانک های ایرانی می تواند ساخت و تکمیل طرح های در حال ساخت را شتاب بخشد.
وی با بیان این که طی سالیان اخیر همکاری های بسیارخوبی با بانک های کشور داشته ایم، گفت: باید روابط میان صنعت پتروشیمی و بانک ها با هدف توسعه اقتصادی کشور تقویت شود.
مدیرکنترل تولیدشرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی افزون برسرمایه، ارز و فناوری های نوین نیاز به تسهیلات دارد، گفت: سرمایه گذاران داخلی به قدر کافی برای ورود به صنعت پتروشیمی سرمایه ندارند و از سوی دیگر تسهیلات در اختیار آنها نیست و نظام بانکی باید مشارکت بیشتری در توسعه این صنعت پیشرو ایفا کند.

تعداد بازدید : ۲,۷۳۱