پیام تبریک مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مناسبت هفته دولت

پیام تبریک مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مناسبت هفته دولت
(پنج شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶) ۱۲:۰۱

مرضیه شاهدایی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پیامی آغاز هفته دولت را به همه کارکنان صنعت پتروشیمی تبریک گفت.

به گزارش نیپنا، متن کامل پیام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرح زیر است:

هفته اول شهریور ماه، مصادف با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت نامگذاری شده است، تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی یادآور ماندگاری بزرگ مردانی است که خدمتگزاری بی ادعا؛ سیره، منش و روش آنان بود. شهیدان رجایی و باهنر نیز تجلی راستینی از روحیه خدمتگزاری به مردم اند، بی شک ترسیم نمایی دقیق از زندگی و دولت این دو شهید بزرگوار، می‌تواند الگوی خدمتگزاران مردم باشد تا در زندگی فردی و سیاسی خود به آنان، تأسی نمایند.
هفته دولت فرصتی است تا نیروهای خدوم دولت در تجدید پیمان با شهیدان رجایی و باهنر افق‌های تازه ای از پیشرفت و توسعه را طراحی و همدلی و همزبانی را به منصه ظهور رسانده و با تدبیر زمینه‌های رشد و پیشرفت روزافزون کشور ، در حیطه های مختلف به ویژه در زمینه گسترده شدن روحیه امید در دل تمامی ایرانیان را فراهم آورند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت و به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را به همه دولت مردان و کارمندان خدوم و متعهد و به ویژه کارمندان و کارگزاران صنعت پتروشیمی تبریک عرض نموده و موفقیت دولت تدبیر و امید را در راستای تحقق آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.
همچنین باید اعلام کنم که شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستای سیاست ها و برنامه های کلان دولت و وزارت نفت در جهت توسعه صنعت پتروشیمی گام های بلندی را در طول فعالیت دولت یازدهم برداشته و برنامه ریزی منسجمی به منظور توسعه کمی و کیفی این صنعت ارزش آفرین در طول فعالیت دولت دوازدهم و در راستای   برنامه های کلان وزیر محترم نفت جناب آقای مهندس بیژن نامدار زنگنه را آغاز کرده تا انشا الله به همکاری تمامی دینفعان دومین جهش بزرگ توسعه ای در طول فعالیت دولت دوازدهم اتفاق بیافتد.
لازم به یادآوری است که در طول فعالیت دولت یازدهم در کنار برنامه ریزی به منظور تسریع و تسهیل در روند جذب سرمایه و تکمیل طرح های نیمه تمام صنعت پتروشیمی توسط بخش خصوصی و غیر دولتی، اقداماتی برای بالا رفتن درصد تولید نسبت به ظرفیت نصب شده با اجرای طرح های رفع گلوگاه های تولید انجام شده به طوری که این نسبت از 70 درصد در آغاز به کار دولت یازدهم به 82 درصد رسیده که پیش بینی می شود تا پایان امسال این نرخ به 86 درصد افزایش یابد.
علاوه بر این تکمیل زنجیره های ارزش یکی دیگر از برنامه های کلان توسعه صنعت پتروشیمی در طول فعالیت دولت دوازدهم خواهد بود و قصد داریم با استفاده از فرصت پسابرجام نسبت به انتقال دانش و تکنولوژی برای تکمیل زنجیره‌های ارزش محصولات پتروشیمی و پلیمری اقدام کرده و حتی در تمامی مذاکرات با شرکت‌های معتبر بین‌المللی خواستار تولید گریدهای خاص محصولات پتروشیمی در کشور شده ایم.
اجرای طرح های تبدیل پروپان به پروپیلن، پروژه های تبدیل متانول به اولفین و پروپیلن، تولید گریدهای جدید انواع پلی اتیلن سبک و سنگین خطی و در نهایت اقدام برای بومی سازی دانش فنی و انتقال تکنولوژی تولید فرآورده های جدید پلیمری بخشی از برنامه کلان شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستای تکمیل زنجیره های ارزش در طول فعالیت دولت دوازدهم خواهد بود.
در پایان با توجه به کارنامه درخشان دولت و وزارت نفت در توسعه میادین مشترک نفت و گاز و به ویژه میدان مشترک پارس جنوبی و افزایش ظرفیت تولید نفت خام، گاز متان، اتان، پروپان، بوتان، میعانات گازی و تعیین تکلیف اجرای تمامی طرح های NGLقصد داریم از این ظرفیت بالقوه تولید خوراک برای تامین مجتمع های در دست بهره برداری و اجرای طرح های جدید حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و قطعا با اجرای مجموعه  سیاست ها و برنامه های تعریف شده تا پایان فعالیت دولت دوازدهم شاهد اتفاق دومین جهش توسعه ای صنعت پتروشیمی از نظر کمی و کیفی در کشور خواهیم بود.
در پایان ضمن قدردانی از زحمات یکایک همکاران گرامی در دولت، وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، موفقیت و سرافرازی روز افزون کارکنان و مدیران خدوم صنعت نفت را از خداوند متعال خواستارم.

مرضیه شاهدائی
معاون وزیر و مدیرعامل



تعداد بازدید : ۲,۱۹۲