طرح فضای سبز خانه تا کارخانه گامی برای صیانت از محیط زیست

طرح فضای سبز خانه تا کارخانه گامی برای صیانت از محیط زیست
(دوشنبه ۳۰ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۱۷

اجرایی شدن طرح فضای سبز خانه تا کارخانه از سوی طرح ها و مجتمع های پتروشیمی در عسلویه می تواند در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها به حفظ محیط زیست کمک کند.

مهندس سادات مجری طرح فضای سبز خانه تا کارخانه در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل میان تمامی اعضای خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی ایران برای حفظ محیط زیست اظهار کرد: این طرح در اسفند ماه 1394 در جلسه شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی حاضر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مصوب شد و با توجه به ابعاد و گستردگی ایجاد این جنگل بزرگ گرمسیری که از شهر جم تا عسلویه را در برمی گیرد، نگارش طرح بیش از یک سال بطول انجامید که بصورت کتابی به زیور طبع آراسته گردید. این کتاب در سومین همایش مسئولیت های اجتماعی ( 27-28 تیرماه 1396) وزارت نفت لوح تقدیر و تندیس طلایی دریافت کرد.

وی افزود: با تلاش های انجام گرفته و با هماهنگی های بعمل آمده با سازمان های منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان این طرح در سال جاری وارد مراحل اجرایی می گردد.
مهندس سادات ادامه داد: پیش از این شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ماهشهر با بنیان و ایجاد جنگل حرا و نیز جنگل شاه گز و همچنین ایجاد و ساخت پارک ارم ماهشهر به وسعت 70 هکتار اقدام های بسیار خوبی را در محدوده ماهشهر اجرا کرده است و امید است که در منطقه عسلویه نیز بتوانیم با ایجاد این جنگل در گسترش فضای سبز مشارکت مؤثری برای حفظ محیط زیست ایفا کنیم.

تعداد بازدید : ۳,۰۷۶