در راستای متنوع‌سازی سبد تولید پتروشیمی‌ها؛

تولید 7 محصول جدید پلیمری در صنعت پتروشیمی آغاز شد

تولید 7 محصول جدید پلیمری در صنعت پتروشیمی آغاز شد
(دوشنبه ۳۰ اَمرداد ۱۳۹۶) ۰۸:۳۶

همزمان با آغاز تولید پایدار گرید مشکی پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی جم، برای نخستین بار هفت گرید جدید محصولات پلیمری در شرکت‌های پتروشیمی ایران امسال تولید و برای تامین نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی در بورس عرضه شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، متنوع سازی سبد تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری یکی از سیاست‌های کلیدی توسعه صنعت پتروشیمی در قالب اجرای برنامه‌های توسعه ای کشور است.
با ورود به دوره پسابرجام و لغو برخی از محدودیت‌های بین‌المللی به ویژه در حوزه تامین دانش فنی، کاتالیست و مواد افزودنی، زمینه برای متنوع سازی بیشتر سبد تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری در واحدهای موجود صنعت پتروشیمی فراهم شد به طوری که هم اکنون امکان تولید گریدهای جدید محصولات پلیمری برای نخستین بار در برخی از مجتمع‌های پتروشیمی کشور فراهم شده است.
بر این اساس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از عرضه هفت گرید جدید محصولات پلیمری و پتروشیمی برای نخستین بار در بورس کالا به منظور تامین نیاز صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی خبر داده است.
امسال تولید گریدهای جدید پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی لرستان، گرید جدید پلی اتیلن سبک در پتروشیمی امیرکبیر، دو گرید جدید پلی اتیلن در پتروشیمی کردستان، دو گرید جدید پلی اتیلن با هدف تامین خوراک واحدهای تولید باک خودرو، بشکه‌های با حجم بیش از 200 لیتر و لوله‌های پلیمری در پتروشیمی ایلام و گرید جدید پلی پروپلین در پتروشیمی نوید زرشیمی آغاز شده است.
در کنار تولید این هفت محصول جدید پلیمری، با تامین کاتالیست و رفع برخی از موانع فرآیندی امکان تولید پایدار و مستمر یک گرید ویژه به نام گرید مشکی پلی اتیلن سنگین (PIPE GRADE) برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی ایران در پتروشیمی جم آغاز شده است.
همزمان با متنوع سازی تولید محصولات پلیمری در سبد تولید صنایع پتروشیمی ایران، پیش بینی می‌شود با ساخت، تکمیل و بهره برداری از طرح‌های در دست اجرای پروپیلن و پلی پروپیلن در صنعت پتروشیمی، زمینه بیشتر برای تکمیل زنجیره‌های ارزش این محصول پرطرفدار پلیمری و تولید گریدهای متنوع و با تقاضای بالا در صنایع تکمیلی پتروشیمی فراهم شود.
در شرایط فعلی در صنایع بالادستی و میان دستی پتروشیمی جهان حدود 87 تا 90 نوع محصول تولید می شود که تاکنون امکان تولید بین 37 تا 40 محصول پلیمری و پتروشیمی در ایران فراهم شده که با توجه به برنامه های توسعه ای در دست اجرا قطعا تنوع تولید محصولات در صنایع پتروشیمی ایران در قالب اجرای برنامه ششم توسعه با افزایش بیشتری همراه خواهد شد.

تعداد بازدید : ۵,۰۳۳