سرمایه گذاری های گسترده در صنایع شیمیایی ایالات متحده

سرمایه گذاری های گسترده در صنایع شیمیایی ایالات متحده
(یکشنبه ۲۹ اَمرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۵۹

شرکت های بزرگ بین المللی با توجه به افزایش تقاضا در بازار، اقدام به سرمایه گذاری های جدید در صنعت شیمیایی امریکا می کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی برک بالک (.breakbulk)، انتظار می رود به دنبال رشد دو رقمی سود شرکت های صنایع شیمیایی ایالات متحده در نیمه نخست سال جاری میلادی این شرکت ها قصد دارند تا با سرمایه گذاری برای احداث فاز دوم تاسیسات خود، پیشرو تامین تقاضای فزاینده جهانی برای محصولات پتروشیمی باشند.
بر اساس این گزارش، تعدادی از بزرگترین شرکت ها شامل داو، لیوندل باسل و شورون فیلیپس کمیکالز در سال 2017 میلادی رشد قابل ملاحظه ای  از سود خود را تجربه کردند و در حال حاضر برنامه دارند چند میلیارد دلار در طرح های جدید سرمایه گذاری کنند.
جوزف چنگ، دبیر بخش بین الملل موسسه ICIS، عنوان کرد: درآمد شرکت های یادشده در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با رشدی چشمگیر همراه بود. از طرفی پس زمینه ماکرو اقتصاد مثبت (macroeconomic backdrop) و فعالیت ها در بخش تولید در حال توسعه است. از این رو این شرکت ها با پیش بینی ثبات بیشتر در چشم انداز بلندمدت بازار، قصد دارند سرمایه گذاری های قابل توجهی را به تعدادی طرح توسعه ای جدید اختصاص دهند.
داو کمیکال متعهد شده است تا چهار میلیارد دلار ظرف پنج سال آینده در بخش پتروشیمی هزینه کند. این در حالیست که شرکت لیوندل باسل به تازگی یک پروژه تولید پروپیلن اکسید/ترشری بوتیل الکل (PO/TBA) به ارزش 2 میلیارد و 400 میلیون دلار را به تصویب رساند.
همچنین اکسان موبیل کمیکال و شریک عربستانی این شرکت یعنی سابک به دنبال سرمایه گذاری در یک تاسیسات جدید کراکر در کورپس کریستی ایالت تگزاس هستند.

تعداد بازدید : ۱,۴۲۶